کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

شرکت فریت بار در فرودگاه امام خمینی (ره)

شرکت فریت بار در فرودگاه امام خمینی (ره) , فریت بار از فرودگاه امام , لیست شرکت های فریت بار موجود در فرودگاه تهران , قیمت ارسال بار هوایی از فرودگاه امام خمینی (ره) , حمل بار هوایی بار مسافری از فرودگاه امام


فریت بار

ارتباط با پادمیرا فریت

آدرس دفتر مرکزی : تهران، سهروردی شمالی،خیابان میرزایی زینالی غربی ، ساختمان اداری ۱۴۴، واحد ۱

۰۲۱۸۸۵۰۱۲۸۷
۰۲۱۸۸۵۰۱۲۸۸
۰۲۱۸۸۷۳۵۶۰۴
۰۲۱۸۸۷۳۵۷۰۳
۰۲۱۸۸۷۳۵۲۸۳

ارتباط با مدیریت : ۰۹۱۲۱۴۰۶۹۰۹

ایمیل : padmiraaircargo[@]gmail.com


شرکت پادمیرا فریت با سابقه ای بالغ بر ۴۵ سال در زمینه فریت بار و ارسال بار هوایی از ایران به سایر کشورهای دنیا , از طریق فریت فرودگاه امام (ره) توانسته است خدمات ارزنده ای به مسافران عزیز ارائه کند . همیشه اولویت ما رضایت مسافران از ارائه خدمات بار هوایی پادمیرا راه بوده است و بر همین اساس توانسته ایم در سطح شهر برای آسایش مسافران دو انباری را احداث کنیم .

همچنین استفاده از نیروی کار حرفه ای و مجرب جهت بسته بندی لوازم منزل و شخصی مسافر از دیگر خدمات ماست . روال کار ما برای فریت بار مسافری از بخش فریت فرودگاه امام بدین شکل می باشد :

تماس و رزرو وقت بسته بندی با شرکت پادمیرا فریت

راهنمایی های لازم در خصوص شیوه فریت بار و ارسال بار هوایی از فرودگاه امام خمینی (ره) در این تماس و ارتباط به مسافر و یا صاحب بار ارائه می شود . مشاورین ما هزینه نسبی و قیمت ارسال بار را نیز برای شما خواهند گفت .

اعزام کادر و نیروی کار بسته بندی در وقت تعیین شده به محل بار

بعد از اینکه مسافر تایید کرد و وقت رزرو برای بسته بندی داده شد . در زمان مقرر بدون هیچ معطلی نیروی مجرب جهت بسته بندی لوازم و وسایل مسافر به محل اعزام می شود. تمامی لوازم بسته بندی در این بخش توسط ون شرکت فریت بار پادمیرا راه به محل برده می شود .

اتمام بسته بندی و حمل بار به نزدیکترین انباری

همانطور که در بالا نیز اشاره ای داشتیم برای افزایش سرعت انجام کار در سطح شهر دو انباری ( یکی در سهروردی و دیگری در یافت آباد ) موجود می باشد بعد از اتمام بسته بندی محموله به انباری نزدیک حمل می شود. و در صورت لزوم و نیاز اقدام به پالت بندی می شود . تا تمام کارهای اداری انجام شود .

ارسال بار به فرودگاه امام (ره) و فریت

روز فریت بار از قبل تعیین شده است و لذا در همان روز بار و محموله شما به فرودگاه اعزام می شود تا کارهای گمرکی و اداری نهایی انجام شود و بارنامه صادر شود . بعد از اتمام کارهای ضروری فریت بار در فرودگاه امام خمینی (ره) بار گیری محموله به هواپیما انجام می شود .

هزینه و قیمت ارسال بار یا فریت از فرودگاه امام خمینی (ره)

به دلیل نوسانات ارزی به  ویژه دلار در کشور به خاطر تحریم های امریکا , جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص هزینه فریت بار و قیمت ارسال بار از فرودگاه امام خمینی (ره) مستقیم با شماره های زیر تماس برقرار کنید .

فریت فرودگاه امام

کارت بازرگانی

کارت بازرگانی

تعریف کارت بازرگانی

کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی و حقوقی اجازه داده می شود به امور تجارت خارجی بپردازد و به طور کلی یکی از مدارک اصلی که در مبحث صادرات و واردات کالا الزام دارد و جزو یکی از ارکان اساسی این مقوله می باشد کارت بازرگانی است که توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران توسط مرکز و یا شهرستان ها به نام متقاضیانی که واجد شرایط باشند٫ صادر می گردد. بر اساس مقرراتی که در حال حاضر در دست اجراء است اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور به مدت یک سال می باشد و تمدید کارت بازرگانی نیز با ارائه مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد. لازم به ذکر است که کلیه افراد حقیقی و حقوقی بعد از گذراندن مراحل (کلاس های آموزشی) مجاز به دریافت کارت می باشند.

اخذ کارت بازرگانی

منظور از امور تجاری که با این کارت انجام می‌شود ، اموری از قبیل ثبت و سفارش کالا تا واردات از مناطق آزاد ، حق‌ العمل کاری (امور مشابه دلالی) در گمرک و صادرات کالاهای مجاز است.

تعریف ساده تر که می توان گفت این است که تقریباً هر اقدامی در چارچوب قوانین کشور ، به یک مجوز از سوی مقامات یا سازمان های مربوط نیاز دارد. دقیقا مثل رانندگی کردن که با داشتن گواهینامه رسمی از اداره راهنمایی و رانندگی ، قانونی است و بدون آن غیرقانونی و تخلف. برای بعضی تجارت ها هم به چنین گواهینامه ای نیاز داریم که به آن کارت بازرگانی گفته می شود.

همچنین صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت‌های خارجی منوط به معامله‌ متقابل است ، یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی در ایران داده می‌شود که در کشور آن ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه‌ فعالیت بازرگانی به‌ صورت متقابل داده شود.

توجه داشته باشید که کارمندان تمام وقت دستگاه های دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند و ارائه حداقل مدرک تحصیلی دیپلم الزامی است. در زمان تحویل کارت بازرگانی حضور متقاضی یا نماینده قانونی او در مرحله برابراصل و تحویل کارت بازرگانی الزامی است و همچنین حضور متقاضی در کلاس های آموزشی براساس نوع مدرک تحصیلی پس از مراجعه به اتاق الزامی می باشد. نکته بسیار مهم این است که برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد.

مزایای کارت بازرگانی

صرف داشتن کارت بازرگانی به آن معنا نیست که دارنده‌ آن می‌ تواند تاجر موفقی باشد یا با مشکلات تجاری برخوردی نداشته باشد بلکه بعضاً تجار موفقی هستند که حتی با وجود داشتن سابقه‌ فعالیت طولانی به تازگی به دنبال اخذ این کارت هستند. همچنین برخلاف تصور عام و مشاوره‌های خالی از تخصص ، داشتن تحصیلات در زمینه‌ مدیریت بازرگانی ، شرط اخذ این کارت یا حتی موفقیت در تجارت نیست و با این موضوع می توان به ۵ مزیت عمده آن به که شرح ذیل می باشد می توان اشاره کرد :

مزایای کارت بازرگانی

۱. دارنده‌ کارت بازرگانی شخص حقیقی باشد ، به عنوان تاجر شناخته می‌شود ، مزیت این مسئله در این است که تجار دارای امتیازات خاص و ویژه‌ای به نسبت افراد عادی هستند که صاحبِ کارت بازرگانی نیز از آنها بهره‌ مند خواهد شد.

۲. برای افراد دارای کارت بازرگانی که به دلیل تجارت مجبور به سفرهای متعدد هستند ، ویزای تجاری صادر می‌شود (که البته با توجه به قوانین هر کشوری این مسئله متفاوت خواهد بود).

۳. مزیت داشتن کارت بازرگانی برای صاحب آن ، امکان عضویت وی در اتاق‌های بازرگانی است.

۴. یکی از جالب‌ ترین مزایای خاص کارت بازرگانی ، این است که امکان ثبت نام و علائم تجاری غیرفارسی یا لاتین را به صورت استثناء به دارنده‌ آن می‌ دهد.

۵. امکان واردات کالا از مناطق آزاد کشور به داخل مرزهای کشور است.

کاربرد های کارت بازرگانی

کاربرد های کارت بازرگانی به شرح زیر می باشد :

  • ثبت سفارش و ترخیص کالا.
  • واردات کالا از مناطق آزاد.
  • مبادرت به حق العمل کاری گمرک.
  • صادرات و واردات کلیه اقلام مجاز.
  • ثبت برند و علامت تجاری لاتین (غیر فارسی).

موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی :

علاوه بر کارهایی که برای انجام دادن آن ها داشتن کارت بازرگانی ضرورت دارد ، قانونگذار مواردی را نیز بر شمرده است که برای انجام دادن آنها نیازی به داشتن کارت بازرگانی نیست. در واقع ، بر اساس قانون ، موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی عبارت است از:

  • شرکت تعاونی مرزنشینان
  • ملوانان ایرانی شاغل در شناورهایی که در بین سواحل ایران و سایر کشورها در تردد هستند
  • پیله وران (ده کوچکی است از دهستان براآن بخش حومه ٔ شهرستان اصفهان).
  • کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور در صورت داشتن کارنامه شغلی از وزارت کار.

ابطال کارت بازرگانی

کارت بازرگانی برای دارنده آن به صورت مدت دار صادر می شود ولی مانند هر مجوز دیگری تحت شرایطی قابل ابطال است. به‌ طور مثال اگر دارنده‌ کارت بازرگانی فاقد یکی از شرایط چندگانه برای صدور این کارت باشد یا بعداً آن شرایط را از دست بدهد ، کارت باطل خواهد شد. حال اگر دارنده‌ این کارت مرتکب قاچاق بشود طبق ماده‌ی ۳۰ قانون گمرک ایران ، در صورت احراز اینکه فرد مرتکب این جرم شده است ، از عضویت به‌ صورت دائم یا موقت در اتاق بازرگانی محروم شده و کارت او نیز ابطال می‌شود. همچنین برای اشخاصی که به علت ارتکاب جرم ، به حکم مقامات قضایی از تمام یا برخی حقوق اجتماعی محروم می‌شوند (اگر محرومیت مصرح وی در این زمینه باشد) به‌ طور کلی کارت بازرگانی صادر نمی‌ شود. همچنین برای افراد ورشکسته که هنوز وضعیت تصفیه‌ حساب‌ های آنها مشخص نیست ، نیز کارت بازرگانی صادر نخواهد شد.

ابطال کارت بازرگانی

انواع کارت بازرگانی

انواع کارت بازرگانی

۱. کارت بازرگانی تجاری: که نوع غالب آن است و برای ثبت و سفارش و ترخیص کالا و صادرات و واردات کالا استفاده می‌شود.

۲. کارت بازرگانی خدماتی: که صرفاً برای اشخاص حقوقی که مجوز سرمایه‌ گذاری با زمینه‌ فعالیت خدماتی دارند صادر می‌شود.

۳. کارت بازرگانی موردی : که برای اشخاص حقیقی و حقوقی که برای یک بار خواهان ترخیص کالای خود باشند صادر می‌شود.

۴. کارت بازرگانی تولیدی و صنعتی : که برای اشخاص حقوقی که دارای مجوز سرمایه‌ گذاری با زمینه‌ فعالیت تولیدی هستند صادر می‌شود (به این منظور که تجهیزات کارگاهی و مواد اولیه‌ مورد نیاز برای تولیدات خود را وارد و سپس اقدام به تولید نمایند).

۵. کارت بازرگانی شرکت های تعاونی : کارت بازرگانی شرکت های تعاونی از اتاق های تعاون دریافت می شود.

اخذ کارت بازرگانی برای مدرک تحصیلی دیپلم و یا فوق دیپلم

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه از آموزش و پرورش و یا فوق دیپلم از دانشگاه می باشند می بایست در نشست توجیهی ، در دوره های آموزشی تخصصی به مدت ۱۲ ساعت نیز شرکت نمایند. در بعضی موارد حتی بدون داشتن مدرک دیپلم می توان کارت بازرگانی اخذ کرد.

اخذ کارت بازرگانی برای افرادی که دارای مدرک دانشگاهی مرتبط و غیر مرتبط هستند

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی مرتبط از جمله رشته های مدیریت بازرگانی و اقتصاد و به طور کلی رشته های همانند هستند و فارغ التحصیل از دانشگاه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا باشند به تشخیص اتاق می بایست در نشست توجیهی کارت بازرگانی به مدت  ۲ الی  ۳ ساعت شرکت نمایند. 

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی غیر مرتبط با رشته های فوق می باشند و فارغ التحصیل از دانشگاه در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا باشند ، می بایست علاوه بر حضور در نشست توجیهی ، در دوره های آموزشی تخصصی به مدت  ۸ ساعت نیز شرکت نمایند. 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقوقی (شرکت ها)

  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد.
  • اصل گواهی پلمپ دفاتر روزنامه و کل از اداره ثبت شرکت ها.
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل.
  • کپی روزنامه رسمی و آخرین تغییرات شرکت.
  • کلیه مدارک هویتی شرکت.
  • اصل کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل.
  • دو قطعه عکس ۴*۳ مدیر عامل (جدید ٫ تمام رخ و ساده باشد.).
  • ارائه اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم) از مدیر عامل.
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان.
  • داشتن حداقل سن ۲۳ سال تمام.
  • اصل گواهی بانکی مبنی بر تائید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام شرکت.
  • ارائه مدارک مالکیت یا اجاره نامه معتبر که شرکت در آنجا واقع باشد.
  • کد اقتصادی جدید و یا ارائه پیش ثبت نام طرح جامع مالیاتی.
  • حضور مدیر عامل در کلاس های آموزشی.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی

نکته : کارت بازرگانی اشخاص حقوقی برای مدیر عامل شرکت فقط اخذ می شود و سالی یک بار احتیاج به تمدید دارد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقیقی (اشخاص)

  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی کارت بازرگانی.
  • اصل گواهی پلمپ دفاتر روزنامه و کل از اداره ثبت شرکت ها.
  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد.
  • اصل کارت ملی و شناسنامه متقاضی کارت بازرگانی.
  • دو قطعه عکس ۴*۳ متقاضی کارت بازرگانی.
  • ارائه اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل مدرک دیپلم) متقاضی کارت بازرگانی.
  • اصل کارت پایان خدمت متقاضی کارت بازرگانی.
  • داشتن حداقل سن ۲۳ سال برای متقاضی کارت بازرگانی.
  • ارائه مدارک بانکی که در آن حساب جاری به نام متقاضی افتتاح گردیده باشد.
  • اصل سند یا اجاره نامه معتبر به نام متقاضی.
  • حضور متقاضی در کلاس های آموزشی بر اساس نوع مدرک تحصیلی.
  • کد اقتصادی جدید و یا ارائه پیش ثبت نام طرح جامع مالیاتی.

در بعضی موارد حتی بدون داشتن کارت پایان خدمت می توان کارت بازرگانی اخذ نمود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقیقی

استعلام فرم های کارت بازرگانی

فرم های گواهی شده که سامانه به درخواست کننده ارائه می دهد را چاپ گرفته و جهت تایید به مراکز مربوطه به شرح زیر مراجعه شود:

  • برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه باید به نزدیک ترین دفتر پلیس + ۱۰ مراجعه نمایید.
  • برای دریافت گواهی ماده  ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم به حوزه مالیاتی محل کار (برای کارت های حقیقی) دفتر مرکزی (برای کارت های حقوقی) مراجعه نمایید.
  • برای تایید فرم حساب و حسن اعتبار بانکی یا فرم الف به بانکی که حساب جاری شرکت یا شخص متقاضی در آن دارید مراجعه نمایید.
  • برای تایید فرم تعهد و گواهی امضاء یا فرم د باید به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایید.
  • برای دریافت مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی به شعبه بیمه محل کار(برای کارت های حقیقی) دفتر مرکزی (برای کارت های حقوقی) مراجعه نمایید.
  • برای دریافت اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی و گواهی پلمپ دفاتر به نزدیک ترین دفتر پست مراجعه و پس از دریافت دفاتر قانونی (دفتر روزنامه و کل) به اداره ثبت شرکت های محل مراجعه نمایید.
  • برای دریافت فرم پیش ثبت نام کد اقتصادی به سایت اداره مالیات مراجعه نمایید.
  • برای دریافت تایید صلاحیت مدیران خارجی (ویژه مدیرعاملان غیر ایرانی) به سفارتخانه متبوع مراجعه نمایید.

هزینه اخذ کارت بازرگانی

هزینه اخذ کارت بازرگانی شامل موارد زیر می باشد :

  • اخذ و تهیه دفاتر پلمپ به تاریخ روز (در صورت نیاز).
  • تنظیم و ثبت اظهارنامه کارت بازرگانی و حق الوکاله وکیل.
  • تنظیم و ثبت اطلاعات مورد نیاز در سامانه اتاق بازرگانی.
  • تنظیم و تکمیل و ثبت فرم های مشخصه و مربوطه که بر عهده شخص درخواست کننده می باشد.
  • تعیین وقت کلاس های توجیهی اتاق بازرگانی و ثبت نام های مربوطه.
  • حق عضویت سالانه اتاق بازرگانی (پس از تائید صلاحیت شخص درخواست کننده).

توجه داشته باشید در صورتی که اخذ کارت با موسسه ثبتی ذهن ناب باشد در کلیه این امور شما را یاری می نماید تا سرعت و دقت بیشتری در انجام آنها داشته باشد.

نکته بسیار مهم این است که زمانی که کارت بازرگانی اخذ  شد به این معنا نیست که شما عضویت اتاق را دارید و تا زمانی که عضویت اتاق را نداشته باشید مجاز به امر صادرات و واردات نمی باشید.

ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند و علامت تجاری

تعریف ثبت برند و علامت تجاری :

برند و علامت تجاری هر یک دو روی یک سکه هستند که نباید آن ها را به یک معنی تصور کرد و مورد استفاده قرار داد چرا که دو معنا و خاصیت متفاوت دارند. برند به نام تجاری یک کالا و یا خدمات یک شخص حقیقی یا حقوقی گفته می شود ٫ در حالی که علامت تجاری شکل یا تصویری از یک علامت خاص است که گاهاً به برند ها الحاق می شوند. برند و علامت تجاری به لاتین و غیر لاتین در دنیای کسب و کار ثبت می شود. استفاده از برند تحت مالکیت به منظور ایجاد تمایز می باشد.

ثبت برند

ثبت برند

طبق ماده ۳۰ قانون علامت‌ ، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:

الف- علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.

ب- علامت جمع یعنی هر نشان قابل رویتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.

ج- نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص‌ کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

تاریخچه ثبت برند و علامت تجاری را می توانید در این لینک مطالعه فرمائید.

چرا برند را ثبت کنیم ؟

علامت تجاری یا برند نشانی است که قادر است کالا های تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط شخص حقیقی یا حقوقی را از کالا ها و یا خدمات سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی متمایز نماید. در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و تکامل فکری بشر هر دقیقه به تعداد افرادی که تمایل به ارائه محصولات جدید و یا خدمات منحصر به فرد خود دارند افزوده میشود. این افراد سعی می کنند تا مخاطبان و مشتریان خود را از هر طریق جذب کنند و آنچه مسلم است این است که اولین شرط برای ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان داشتن یک نام و یا علامت تجاری خاص و منحصر به فرد است. این نام تجاری و یا علامت تجاری به نوعی معرف اصلی افراد و کمپانی هاست.

نام تجاری یا همان برند برای تمایز افراد ، محصولات و خدماتشان از یکدیگر به کار می رود و به عبارتی دیگر تضمین کننده این است که رقبا با ارائه خدمات مشابه نمی توانند از سال ها زحمت و تلاش آنها سوء استفاده کنند و چنانچه مرتکب چنین عملی شوند مالک نام و علامت تجاری می تواند با تکیه بر گواهی ثبت برند اقدام به شکایت در مراجع صالح نماید.

علامت تجاری یا برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح ، علامت ، نشانه ، نماد ، عدد ، طرح یا ترکیبی از اینها برای محصول یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی به کار می رود و آنها را از هم متمایز می سازد. هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند علاوه بر ثبت نام تجاری خود برای بهتر شناخته شدن خدمات و محصولاتش علامت تجاری خود را نیز به ثبت برساند تا با درج آن بر روی محصولات و هر مکان دیگری خود را بیشتر در ذهن مخاطبان و مشتریان ماندگار سازد.

مزایای ثبت برند و علامت تجاری

از دیر باز تا کنون انسان همیشه در فکر صعود به قله های آرزوهایش و رسیدن به کمال و پیشرفت بوده است. چه بسا هستند کسانی که در این راه دست به انجام هر کاری می زنند از جمله سوء استفاده از خلاقیت ، فکر و ایده های دیگران ، چه بسا هستند کسانی که سال های سال با ایده و خلاقیت خود محصولاتی را طراحی و به تولید رسانده اند ولی در اثر غفلت و یا حتی جهل به قانون آن را به ثبت نرسانده اند و به همین خاطر افراد سود جو به راحتی از ایده و محصولات آنان استفاده کرده و حال یک عمر تلاش و زحمت وی را به نام خود تمام کرده اند. ثبت برند و علامت تجاری جلوی این سوء استفاده را برای افراد سود جوی متقلب می گیرد.

مزایای ثبت علائم تجاری

مزایای ثبت علائم تجاری

حال با توضیحات فوق الذکر چند نمونه دیگر از مزایای ثبت علامت را بیان می نماییم :

  • این امکان را به مشتریان می دهند که بتوانند محصولات را از یکدیگر تشخیص بدهند.
  • یکی از ابزارهای تبلیغاتی داشتن یک علامت تجاری معتبر می باشد.
  • با ثبت علامت تجاری خود می توان اجازه استفاده آن را به اشخاص ثالث داد و حتی می تواند منبع درآمد مستقیم برای صاحب علامت باشد.

مدارک لازم ثبت برند و علامت تجاری برای اشخاص حقیقی

  • شناسنامه و کارت ملی صاحبان امتیاز برند و علامت تجاری .
  • کارت پایان خدمت متقاضی .
  •  نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویری از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ۱۰*۱۰ سانتی متر باشد.
  •  مجوزی برای ثبت علامت تجاری یا برند که شامل جواز کسب و یا جواز تاسیس و یا پروانه بهره برداری می باشد.
  • کارت بازرگانی برای برند و علامت تجاری که لاتین یا فاقد معنی باشد.
مدارک لازم ثبت برند

مدارک لازم ثبت برند

مدارک لازم ثبت برند و علامت تجاری برای اشخاص حقوقی

  • کپی کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل و اعضاء شرکت.
  • مدارک شرکت و یا موسسه غیر تجاری.
  • نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ۱۰*۱۰ سانتی متر.
  • آگهی آخرین تغییرات شرکت یا موسسه .
  • مجوز مربوطه مرتبط (جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری).
  • در صورتی که علامت به صورت لاتین و یا فاقد معنی باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی می باشد.
  • کارت پایان خدمت مدیر عامل.

مدت اعتبار علائم تجاری و برند

مدت اعتبار ثبت علامت تجاری و برند ۱۰ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌ های متوالی ۱۰ ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌. یک مهلت ارفاقی ۶ ماهه که از پایان دوره شروع می شود ، برای پرداخت هزینه تمدید ، با پرداخت جریمه تأخیر ، درنظر گرفته می شود که رقمی حدود دو برابر رقم تمدید می باشد.

نقل و انتقال علامت تجاری و برند

علامت تجاری و برند قابل انتقال می باشد اما برای آن که این انتقال نسبت به اشخاص ثالث معتبر تلقی گردد نحوه انتقال علامت تجاری و برند از صاحب قبلی به صاحب جدید باید به ثبت برسد. انتقال هر نوع مالکیت علائم تجاری می بایست با نامه و یک درخواست بطور کتبی توسط مالک به اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت صنعتی  اظهار شود. هر تغییری از این قبیل با پرداخت هزینه امکانپذیر است. در صورتیکه فرد بخواهد جزیی از علامت خود را واگذار نماید نیز باید اظهارنامه جداگانه تنظیم نماید.

نقل و انتقال علامت تجاری و برند

نقل و انتقال علامت تجاری و برند

چرا باید علامت تجاری ثبت شود ؟

  • تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  • شرکت ها را قادر می کند محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.
  • ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.
  • اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از حق امتیاز ها می باشند.
  • جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی هستند.
  • ممکن است دارائی ارزشمند کسب و کار باشند.
  • شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
  • ممکن است برای دریافت وام مفید باشد.

علامت های تجاری و برند های غیر قابل ثبت

  • واژه های عام قابل ثبت برای علامت تجاری و برند نمی باشد :

    برای مثال اگر قصد ثبت علامت تجاری «صندلی» را دارید چون «صندلی» واژه عام می باشد نمی توان آن را به عنوان علامت تجاری به ثبت رساند.

  • واژه های توصیف کننده قابل ثبت برای علامت تجاری و برند نمی باشد :

    اینها کلماتی هستند که در تجارت معمولاً به توصیف محصول مورد نظر به کار می روند. مثل کلمه «شیرین» برای «شکلات» ولی موسسه حقوقی ذهن ناب راه حل هایی برای ثبت این موضوع دارد.

  • علائم گمراه کننده ( فریب دهنده ) قابل ثبت برای علامت تجاری و برند نمی باشد :

    علائم تجاری هستند که مصرف کننده را نسبت به ماهیت ٫‌ کیفیت یا مبداء جغرافیایی محصول گمراه می کند یا فریب می دهد. همچنین علائمی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی که عموماً پذیرفته شده اند را نقض کنند به عنوان علامت تجاری قابل ثبت نیستند.

  • پرچم ها و نشانه ها  قابل ثبت برای علامت تجاری و برند نمی باشد :

    پرچم ها و نشان های سلطنتی ٫ علائم رسمی دولت و نشان کشور ها و سازمان های بین المللی که نمونه آنها به دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPE) اعلام شده است معمولاً قابل ثبت نیستند.

هزینه ثبت برند و علامت تجاری

هزینه ثبت برند یا ثبت علامت تجاری شامل موارد زیر می باشد :

  • مرحله اول ثبت برند و علامت تجاری : 

 ثبت نام حساب کاربری و درخواست اقرارنامه.

– ثبت و تنظیم اظهارنامه علامت تجاری (برای هر نام به صورت جداگانه).

فقط در صورت تائید نام درخواستی و بلامانع بودن از نظر مشابهت و مغایرت ٫ ادامه کار مقدور می باشد.

  • مرحله دوم (بعد از تائید اداره مالکیت معنوی) :

– حق الوکاله وکیل.

– پرداخت روزنامه تقاضا برند و علامت تجاری.

– پرداخت روزنامه رسمی.

– پرداخت حق الثبت و حق التمبر گواهینامه برند.

– دریافت گواهینامه یا تصدیق برند و علامت تجاری ثبت شده و انحصار ۱۰ ساله علامت تجاری.

در صورتی که تمایل به ثبت برند و علامت تجاری خود دارید و این افتخار را می خواهید به موسسه ثبتی ذهن ناب بدهید ٫ فرم زیر را پرینت گرفته و تکمیل کنید و با مدارک هویتی مورد نظر برای موسسه توسط ایمیل یا فایل ضمیمه زیر ارسال کنید تا در سریعترین زمان و بهترین کیفیت برند و علامت تجاری شما به ثبت برسد. حتماً طبقات برند و علامت تجاری را مطالعه و طبقه برند و علامت تجاری خود را مشخص نمایئد.


نکته بسیار مهم در مورد ثبت بین المللی برند

بدینوسیله در خصوص ثبت بین المللی قویاً تاکید می گردد که ثبتی به عنوان ثبت بین المللی یکپارچه  وجود ندارد و ثبت هر یک از مصادیق مالکیت صنعتی مطابق معاهدات و کنوانسیون ها در قلمرو کشورها یا اتحادیه های عضو آنها مطابق مقررات مربوطه صورت می گیرد و تبلیغاتی با عناوین ثبت بین المللی یا جهانی به صورت یکپارچه با وعده هایی چون شرکت در نمایشگاه های بین المللی و سوء استفاده های احتمالی دیگر متقلبانه بوده و بی پایه و اساس می باشد. به متقاضیان ثبت برند و علامت تجاری توصیه میگردد که در ارتباط با نحوه اقدامات و رویه های ثبت در وهله اول از مشورت های موسسه حقوقی ذهن ناب همشهری بهره بگیرند و راهنمایی ها و دستور العمل های وکلای موسسه را استفاده نمایند.


جراحی منیسک زانو

جراحی منیسک زانو

ما در ادامه سوالات متداولی را که برای شما عزیزان در مورد منیسک زانو و جراحی منیسک زانو پیش می اید وبیماران عزیز مطرح کرده اند را آماده کرده ایم.

با ما همراه باشید.

آیا پارگی منیسک خود بخود ترمیم می شود؟

منیسک از نظر خون رسانی به دو قسمت بیرونی و داخلی تقسیم می شود. قسمت های مرکزی تر فاقد عروق خونی هستند ولی حاشیه بیرونی منیسک عروق خونی را دریافت می کند پس در صورت آسیب دیدن قدرت ترمیم دارد ولی این بدان معنی نیست که هر پارگی منیسک که در قسمت حاشیه ای آن باشد ترمیم خواهد شد.

پارگی منیسک حتی اگر در قسمت حاشیه ای آن باشد خودبخود ترمیم نمی شود بلکه نیاز به درمان صحیح دارد.

آیا فعالیتهای ورزشی برای منیسک آسیب دیده مضر است؟

تاثیر دویدن و  فعالیتهای ورزشی بر روی آسیب منیسک بسته به شدت آسیب متغیر است.

در صورتی که پارگی منیسک موجب بروز علائمی مانند تورم، قفل شدن و یا خالی کردن زانو شود وارد کردن فشار زیاد به زانو مانند دویدن زیاد ممکن است شدت آسیب را افزایش دهد.

درمان های بدون جراحی پارگی منیسک زانو شامل چه مواردی هستند؟

مصرف داروهای ضدالتهابی ، استراحت و استفاده از کمپرس یخ می تواند در موارد حاد پارگی منیسک زانو موثر باشند.

استفاده از کمپرس یخ باعث کاهش تورم و التهاب شده و بافت آسیب دیده را بهبود می بخشد.

پزشک ممکن است برای حفظ مفصل استفاده از بریس و عصا را برای بیمار توصیه کند.

همچنین یکی از درمان های مهم در پارگی منیسک زانو اصلاح فعالیت ها و جلوگیری از انجام فعالیت هایی است که باعث تشدید علائم می شود، البته این اقدامات تا حدود زیادی بستگی به شدت آسیب دیدگی، نوع آسیب دیدگی ، اندازه پارگی و تقاضای بیمار دارند.

پارگی منیسک چه زمانی نیاز به جراحی دارد؟

پارگی منیسک ممکن است هیچ مشکلی برای بیمار ایجاد نکرده و حتی بیمار نداند منیسک زانوی او پاره است.

در صورت بروز پارگی مینیسک زانو پزشک ابتدا درمان های بدون جراحی مانند استراحت، دارو، زانوبند طبی، بریس، فیزیوتراپی و ورزش های اصلاحی را تجویز می کند و فقط در صورت پارگی شدید منیسک زانو که زندگی را برای فرد مشکل می کند، عمل جراحی توصیه می شود.

مهمترین این علائم درد زانو، قفل شدن زانو، خالی شدن زانو و تورم گاهگاهی آن است.

جراحی منیسک زانو  به چه روش هایی انجام می شود؟

سه روش جراحی منیسک زانو وجود دارد. در صورتیکه اندازه پارگی بیشتر از ۱ تا ۲۲ سانتیمتر بوده و پارگی در ناحیه ای مجاور به رگ های خونی باشد و امکان بهبودی داشته باشد، پزشک ترمیم را همراه با بخیه توصیه می کند.

زمانیکه پارگی در قسمتی از منیسک است که روند بهبودی ضعیف است ، پزشک لبه پاره شده منیسک را از آن جدا می کند (منیسکتومی جزئی)  و به مفصل اجازه می دهد حرکت کند.

منیسکتومی کامل (جراحی برای برداشتن منیسک زانو به صورت کامل ) برای درمان پارگی منیسک زانو که با روش های دیگر درمان نمی شود، انجام می شود.

معمولا پزشکان از انجام این روش به دلیل اینکه زانو بدون منیسک با خطر افزایش فرسودگی انتهای ران و ساق پا و خطر افزایش ابتلا به آرتروز در مفصل زانو مواجه می شوند، خودداری می کنند.

 

بعد از انجام جراحی منیسک زانو چه اقداماتی باید انجام شود؟

بعد از انجام جراحی تمرینات فیزیوتراپی برای استحکام و استقامت ماهیچه های زانو، کاهش درد و تورم و بازگشت تحرک کامل زانو توصیه می شود.

 

عوارض جراحی منیسک زانو چیست؟

جراحی پارگی منیسک زانو همانند دیگر جراحی ها ممکن است عوارض جانبی موقتی داشته باشد.

عوارض موقت مانند خشکی زانو، عفونت و سفت شدن زانو که این عوارض را می توان با انتخاب یک جراح ارتوپد ماهر به حداقل رساند.

از شایع ترین عوارض جراحی پارگی مینیسک زانو آسیب دیدگی اعصاب پوست ناحیه مورد نظر است که در طی چند ماه برطرف می شود.


زانوی پارانتزی

آناتومی کاربردی مفصل زانو

از دسته مفاصلی از بدن انسان که وزن بدن را تحمل میکنند مفصل زانو بزرگترین آنها است. این مفصل از چهار استخوان تشکیل شده است. در قسمت بالا، انتهای پایینی استخوان ران Femoral bone قرار دارد.

قسمت پایینی مفصل زانو از دو استخوان یعنی استخوان های درشت نی یا تیبیا Tibia و نازک نی یا فیبولا Fibula تشکیل شده است. استخوان درشت نی به خط محوری بدن ( یعنی خطی که بینی را به ناف متصل کرده و تا بین دو کف پا پایین میاید) نزدیکتر است و قسمت اعظم نیروی وزن که از تنه استخوان ران به پایین میاید از درشت نی عبور میکند.

استخوان نازک نی در خارج درشت نی قرار گرفته است. استخوان چهارم، کشکک یا پاتلا Patella است که در جلوی مفصل زانو قرار گرفته و عملا فقط با سطح جلویی قسمت پایینی استخوان ران تماس دارد. در اطراف این استخوان ها بافت های مهم دیگری مثل لیگامان ها، منیسک ها، عروق و اعصاب و پوست قرار گرفته اند.

 

زانوی پرانتزی چیست

در حالت عادی وقتی سر پا مستقیم می ایستید و مچ پاهایتان را به هم میچسبانید زانوهایتان هم در کنار یکدیگر قرار گرفته و فاصله کمی با هم دارند. گاهی این فاصله زیاد میشود و به نظر میرسد کل اندام های تحتانی چپ و راست بصورت دو پرانتز ( ) در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. معمولاٌ به این تغییر شکل اندام، زانوی پرانتزی میگویند. ولی علت زانوی پرانتزی چیست.

 زانوی پرانتزی

شایعترین علت زانوی پرانتزی انحراف قسمت بالایی استخوان درشت نی است که به آن ژنو واروم Genu varum میگویند.

در این عارضه تنه استخوان درشت نی به خط محوری بدن نزدیکتر میشود به عبارت دقیقتر هرچه از بالای استخوان درشت نی یا تیبیا به سمت پایین تر میاییم، میبینیم استخوان به خط محوری بدن نزدیکتر شده است. البته گاهی علت زانوی پرانتزی در تغییر شکلی است که در قسمت های پایینی تنه استخوان ران ایجاد میشود.

 

آیا زانوی پرانتزی من نیاز به عمل جراحی دارد

اگر تنها مشکل شما شکل زانو است جواب منفی است. شما نیاز به جراحی ندارید. اگر تغییر شکل زانوی شما همراه با درد زانو است ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. بگذارید قدری بیشتر مسئله را باز کنیم.

ممکن است تنها مشکل شما این باشد که از شکل پرانتزی زانوی خود ناراحت هستید ( درست مثل کسی که از شکل بینی خود ناراحت است). در این صورت جراحی اصلاح شکل زانو، برای شما حکم یک عمل جراحی زیبایی را دارد. البته در این صورت میتوانید به تصمیم خودتان از پزشک ارتوپد بخواهید زانوی شما را جراحی و صاف کند ولی باید بدانید این کار عاری از خطر نیست.

احتمال بروز مشکلات در این جراحی خود خواسته بیش از یک عمل جراحی زیبایی بینی است. این عمل جراحی، یک عمل نسبتاٌ بزرگ است و احتمال خطراتی مانند عفونت محل عمل، شکستگی استخوان، جوش نخوردن یا دیر جوش خوردن محل جراحی، آسیب به عروق یا اعصاب ناحیه عمل، لخته شدن خون در عروق ساق و یا ایجاد درد زانو بعد از جراحی وجود دارد.

 

همراه با زانوی پرانتزی یا ژنو واروم درد زانو هم دارم

ممکن است شما بجز تغییر شکل پرانتزی که در زانو دارید دچار درد در ناحیه زانو هم باشید. درد زانو علل بسیار متفاوتی دارد. پس متخصص ارتوپدی ابتدا علت ایجاد درد را بررسی میکند.

تنها اگر علت درد زانوی شما شروع آرتروز و سائیدگی در قسمت داخلی مفصل زانو ( قسمت داخلی مفصل زانو به قسمتی میگویند که به خط محوری بدن نزدیکتر است) باشد ممکن است عمل جراحی و اصلاح شکل زانو به شما کمک کند.

در بعضی از افراد و معمولاٌ در سنین بعد از ۳۰-۲۰ سالگی مفصل زانو شروع به سائیدگی میکند. این ساییدگی در بعضی اوقات محدود به قسمت داخلی زانو است و قسمت خارجی آن تقریباٌ سالم باقی میماند. این بیماران معمولاٌ از درد در قسمت داخلی مفصل زانو ناراحت هستند.

متاسفانه این عارضه در بسیاری اوقات پیشرونده بوده و بتدریج شدت سائیدگی و درد بیشتر شده و ممکن است تمام مفصل زانو درگیر شود. اگر این عارضه همراه با پای پرانتزی به علت ژنو واروم باشد عمل جراحی و اصلاح پای پرانتزی ممکن است به بیمار کمک کند.

کمک این جراحی اینست که با اصلاح ژنوواروم نیروی وزن که تا قبل از جراحی بیشتر به قسمت داخلی مفصل زانو اعمال میشد بطور مساوی بین قسمت های داخل و خارج زانو تقسیم شده و فشار به قسمت داخلی کمتر میشود.

این کاهش فشار دو منفعت دارد. یکی اینست که درد بیمار کاهش میابد و دیگر اینکه از سرعت پیشرفت ساییدگی مفصل کاسته میشود. دقت کنید از سرعت پیشرفت کاسته میشود یعنی ممکن است ساییدگی کامل را ۱۵-۱۰ سال به عقب بیندازد و این به معنای آنست که بیمار میتواند سالهای بیشتری از مفصل طبیعی خودش استفاده کند و دیرتر مجبور میشود عمل جراحی تعویض مفصل زانو را انجام دهد.

 

آیا ممکن است شکل پرانتزی در زانو بتدریج موجب سائیدگی و آرتروز زانو شود

من فعلا زانوی پرانتزی دارم ولی دردی در زانو ندارم. آیا ممکن است با جراحی پیشگیرانه ژنوواروم ،  جلوی ایجاد آرتروز و ساییدگی زانو در آینده را گرفت. مشخص نیست. بعضی این عقیده را مطرح میکنند ولی هنوز کسی بطور قطع آنرا اثبات نکرده است.

 

زانوی پرانتزی یا ژنوواروم چگونه جراحی میشود

معمول ترین نوع جراحی زانوی پرانتزی استئوتومی بالای درشت نی High tibial osteotomy میگویند.

به این معنی که پزشک جراح بعد از برش پوست، استخوان درشت نی را با وسایلی شبیه اسکنه در قسمت های بالای آن بطور کاملاٌ کنترل شده میشکند و سپس دو قطعه بالا و پایین را در امتداد مناسب قرار میدهد بطوریکه در امتداد جدید، استخوان های ران و ساق تقریباٌ در یک امتداد قرار بگیرند. سپس استخوان ها باید مدتی در این وضعیت بمانند تا به هم جوش بخورند.

برای اینکار ممکن است بعد از عمل جراحی پزشک معالج کل اندام تحتانی بیمار را از کف پا تا بالای ران گچ گیری کند تا مدتی محل شکسته شده بیحرکت مانده و جوش بخورد. البته تحمل گچ بمدت بیش از یک ماه برای بیمار مشکل است.

همچنین در این روش به علت اینکه زانو مدتی بیحرکت میماند دچار قدری محدودیت حرکتی شده و عضلات ران هم ضعیف میشوند. بنابراین بیمار بعد از خارج کردن گچ باید مدتی زیر نظر فیزیوتراپ نرمش های خاصی را انجام دهد تا دامنه حرکتی مفصل زانو به حد قبلی بازگردد و عضلات اندام هم قوی شوند.

جراحی زانوی پرانتزی
قسمتی از استخوان که در یک ژنو واروم زانو  باید برداشته شود تا اصلاح صورت بگیرد در بین دو خط است
251- 2 251- 3
 ژنوواروم قبل از جراحی  ژنووارم بعد از جراحی

روش دیگری که امروز بیشتر از آن استفاده میشود فیکس کردن قطعات به توسط پیچ و پلاک است. در این روش نیازی به گچ گیری بعد از جراحی نیست. البته ممکن است لازم شود تا بعد از چند سال پیچ و پلاک ها خارج شوند.

  عمل جراحی استئوتومی بالای درشت نی ممکن است به دو شکل انجام شود. در یک نوع، یک قسمت مثلثی شکل از استخوان را از قسمتهای خارجی استخوان درشت نی خارج میکنند و سپس قسمت های باقیمانده را به هم نزدیک میکنند.

در نوع دیگر یک برش در قسمت داخلی استخوان درشت نی داده و استخوان های بالا و پایین را در قسمت داخل از هم دور میکنند. بعد از هر کدام از این اعمال جراحی ممکن است جراح ارتوپد، دو قطعه بالایی و پایینی استخوان را به توسط پیچ یا پلاک به یکدیگر متصل کند تا راحتتر جوش بخورند.