دیزل ژنراتور دوگانه سوز , قیمت دیزل ژنراتور گاز سوز , تبدیل دیزل ژنراتور به دوگانه سوز دیزلی و گاز سوز , مرکز خرید و فروش انواع دیزل ژنراتور دوگانه سوز در تهران : یک سری نکاتی که بایست قبل از دوگانه سوز کردن ژنراتورها به آنها توجه شود! در طی سالیان اخیر تبدیل موتور های بنزینی (دارای شمع )به موتور های گاز سوز رواج بسیار زیادی پیدا کرده است وهمین امر نیز موجب شده است که تعدادی از افراد به دنبال تبدیل دیزل ژنراتور خود به دیزل ژنراتور دوگانه سوز باشند.بید بگوییم که متاسفانه تبدیل دیزل ژنراتور به دیزل ژنراتور گاز سوز تنها با ایده کاهش هزینه سوخت به ذهن خطور می کند.ودر اغلب موارد نقاط ضعف آن به ندرت دیده می شود.وبرای اینکه این کار عملی شود ،هزینه های آشکار وپنهان زیادی را می طلبد که در این بخش ما تلاش نموده ایم که به طور مختصر به بررسی آنها بپردازیم.
برای اینکه بتوانیم به سوال بالا جواب دهبم باید یک سری نکاتی که دانستن آن ها الزامی است را به شما یادآور شویم :
همه ما می دانیم که تمامی متور ها در ابتدای طراحی خود برای نوع مشخصی از سوخت ،طراحی می شوند که با ان نوع سوخت می تواند در بهترین نقطه راندمان و کارکرد خود قرار بگیرد. و دلیل این امر هم این است که با عوض شدن نوع سوخت خواص فیزیکی وشیمیایی سوخت ودر نتیجه ،نحوه پاشش،نحوه انتقال شعله در سیال و ضرایب خواص میکانیکی سیال تغییر کرده که بر روی احتراق ودر نتیجه بازدهی موتور موثر می باشد.واین مسئله تنها به موتور های پیستونی دیزل و یا بنزینی محدود نمی شود وحتی موتور های جت (هواپیما) نیز از این قاعده پیروی می کنند.انجام کمی تغییر در فرمول سوخت موجب تغییرات بسیاری در راندمان و استهلاک موتور خواهد شد.وبه هیمین خاطر هم است که در اطلاعات وکاتالوگ فنی هر موتور نوع سوخت ان نیز آورده می شود.
لیست قیمت انواع دیزل ژنراتور در صنعت فا : قیمت دیزل ژنراتور
وهمین طور به جزء مسائل مربوط به احتراق ،مسائلی مانند انتقال حرارت و خنک کنندگی دیزل ویا بحث روانکاوی ان نیز دارای اهمیت زیادی می باشد.اکثر مردم با بحث روان کاوی تا حدودی آشنا می باشند ودر ادبیات عامه می شنویم که گفته می شود موتور دارای استهلاک بیشتری است.
باید به این نکته نیز اشاره کنیم که دمای موتر های گاز سوز اساسا از موتورهای دیزل مشابه بسیار بالاتر می باشد وبه همی ن خاطر هم اصولا بر روی موتور های گاز سوز سیستم «Knoking» را نصب می کنند.
درست است که با گاز سوز کردن موترهای دیزل
هزینه های سوخت پایین می آید ولی باید دقت شود که این موترها با استهلاک
بیشتری نسبت به سابق کار می کنند.
وهمین طور به دلیل حرارت بالای موتور گاز سوز باید بر روی سیلندر های سیستم
Knoking نصب گردد تا از انبساط بی رویه پیستون در سیلندر وقفل شدن آن
جلوگیری به عمل آورد.
نکته:باید بگوییم که موتور دیزل را هرگز نمی توان به طور ۱۰۰ درصد گاز سوز نمود بلکه گاز مز تواند حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد از حجم سوخت را تشکیل دهد.
باید اشاره کنیم که این نکات بخش کوچکی از بسیاری از مسائل مربوط به گاز سوز کردن موتور می باشند.
فهرست مطالب