کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

بهترین دکتر متخصص درمان ارتودنسی

بهترین دکتر متخصص درمان ارتودنسی

بهترین دکتر متخصص درمان ارتودنسی
5.00 از 5 بوسیله1 رای

متخصص ارتودنسی در زمینه اصلاح نامرتبی دندان‌ها، شلوغی دندان‌ها، آندربایت و مشکلات فک تخصص دارد. متخصص ارتودنسی پس از اتمام دوره دندانپزشکی یک دوره تخصص دو ساله را پشت سر می‌گذارد. وجه تمایز اصلی متخصص ارتودنسی و دندانپزشک این است که متخصص ارتودنسی در زمینه اصلاح ناهنجاری‌های دندان و فک و مرتب کردن دندان‌ها نیز آموزش دیده است.

فهرست مطالب

متخصصین ارتودنسی پس از پشت سر گذاشتن دوره دندانپزشکی در زمینه مرتب کردن دندان‌ها نیز تخصص می‌گیرند. متخصص ارتودنسی از وسایلی چون بریس برای هدایت دندان‌ها به سمت موقعیت صحیح، بستن فاصله بین دندان‌ها، اصلاح طرح لبخند یا رفع دیگر مشکلات دندانی استفاده می‌کند. برخورداری از شماری از ویژگی‌ها و خصوصیات معین لازمه یک متخصص ارتودنسی خوب است. در ادامه ویژگی‌های متخصص ارتودنسی ایده‌آل را توضیح می‌دهیم تا بتوانید بهترین متخصص را انتخاب کنید.

تاثیرگذاری لبخندی جذاب با دندان‌هایی ردیف و مرتب بر کسی پوشیده نیست. اگر احساس می‌کنید لبخندتان زیبایی کافی را ندارد، متخصصین ارتودنسی ما آماده هستند تا لبخندی دلپذیر را با انجام درمان اصلاح طرح لبخند به روی لب‌های شما بنشانند. البته مزایای ارتودنسی تنها به خلق لبخندی مسحورکننده محدود نمی‌شود و اعتماد به نفس و همچنین سلامت دهان و دندان را نیز ارتقاء می‌دهد.

متخصص ارتودنسی همان‌قدر برای دندان‌ها مهم است که متخصص قلب برای این اندام حیاتی اهمیت دارد. وجه تمایز اصلی متخصص ارتودنسی و دندانپزشک این است که متخصص ارتودنسی در زمینه اصلاح ناهنجاری‌های دندان و فک و مرتب کردن دندان‌ها نیز آموزش دیده است. با توجه به اهمیت ارتودنسی، انتخاب یک متخصص ارتودنسی ماهر و باتجربه نیاز به دقت و توجه دارد تا از عوارض و مشکلات پس از درمان جلوگیری شود.

متخصصین ما در کلینیک سیمادنت از تخصص خود برای تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری‌های دندان و فک، مانند مشکلات بی نظمی دندانها بهره می‌گیرند. ما در کلینیک سیمادنت با به کارگیری جدیدترین روش‌ها و پیشرفته‌ترین تجهیزات مانند بریس‌های فلزی ثابت و متحرک، فیس ماسک، ارتودنسی نامرئی و شفاف همچنین ارتودنسی با براکت های سرامیکی همرنگ دندان بهترین نتیجه را از درمان طرح لبخند ارائه می‌دهیم.

شما میتوانید جهت مشاوره با همکاران ما در کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت از طریق شماره تلفن‌های 26710760- 66520980 تماس حاصل نموده و یا از طریق تلگرام ما سوالات خود را مطرح نمایید.

متخصص ارتودنسی کیست ؟

متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که در زمینه اصلاح نامرتبی دندان‌ها با استفاده از وسایلی چون بریس تخصص دارد. متخصص ارتودنسی مشکلات متعدد مربوط به دندان، فک و عضله‌های صورت را برطرف می‌کند. متخصصین ارتودنسی پس از اتمام دوره دندانپزشکی یک دوره تخصصی دو ساله را نیز پشت سر می‌گذارند. فقط حدود ۲ درصد (حدود ۵۰۰ نفر) از دندانپزشکان ایران (حدود ۲۵۰۰۰ نفر) تخصص ارتودنسی دارند.

مقایسه متخصص ارتودنسی و دندانپزشک

مقایسه متخصص ارتودنسی و دندانپزشکوجوه تشابه

شباهت اصلی بین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی این است که هر دو به مراقبت از دهان و دندان می‌پردازند. متخصص ارتودنسی می‌تواند درمان‌های قابل ارائه از سوی دندانپزشک را در مطب انجام دهد. بنابراین هر دو پزشک محسوب می‌شوند و به درمان مشکلات لثه و دندان می‌پردازند.

وجوه تمایز

وجوه تمایز متخصص ارتودنسی و دندانپزشک بیش از وجوه تشابه بین این دو است. متخصص ارتودنسی دوره آموزشی تخصصی بیشتری را پشت سر می‌گذارد و از این نظر به پزشکانی شباهت دارد که از دوره تخصصی جراحی فارغ‌التحصیل می‌شوند. تفاوت دیگر این است که متخصص ارتودنسی در زمینه مرتب کردن دندان‌ها و اصلاح بایت با استفاده از وسایل و بریس‌های اصلاحی تخصص دارد. چنانچه بیماری دچار مشکل دیپ بایت باشد، دندانپزشک وی را به دکتر ارتودنسی معرفی می‌کند.

دندانپزشکان معمولاً به رعایت بهداشت دهان و دندان تاکید دارند و درمان‌های زیر را ارائه می‌دهند:

متخصص ارتودنسی دندانپزشکی با تخصص اصلاح نامرتبی دندان‌ها است و درمان‌های زیر را ارائه می‌دهد:

نکته‌های مهم هنگام انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی

از آنجایی که ارتودنسی سلامت کلی دهان و دندان را بهبود می‌دهد، انتخاب متخصص ارتودنسی ماهر و مجرب بسیار مهم است. برای این که بتوانید با ردیفی از مرواریدهای درخشان لبخند بزنید، نکته‌های زیر را قبل از تعیین متخصص معالج خود در نظر بگیرید:

1ـ نخستین نکته این است که یک متخصص ارتودنسی بیابید، نه دندانپزشکی که صرفاً چند دوره ارتودنسی را پشت سر گذاشته باشد. تفاوت بین این دو و نتیجه درمان ارائه شده از سوی هر کدام بسیار متفاوت است.

2ـ برخی والدین ترجیح می‌دهند دندان‌های فرزندشان را پیش از درآمدن تمام دندان‌های دائمی مرتب کنند. اگر شما هم جزء این گروه از والدین هستید، اطمینان حاصل کنید که متخصص ارتودنسی انتخابی‌تان از تجربه لازم در زمینه ارتودنسی پیشگیری برخوردار باشد.

3ـ همواره روش‌های جدیدتری برای مرتب کردن دندان‌ها ابداع می‌شود. ارتودنسی دیگر به اندازه گذشته دردناک نیست. بنابراین حتماً به متخصصی آگاه از آخرین تکنولوژی و پیشرفت‌های ارتودنسی مراجعه کنید تا از بریس‌های جدیدتر، رادیوگرافی دیجیتال و ثبت الکترونیکی سوابق برخوردار گردید. کلینیک‌های مجهز به تکنولوژی پیشرفته و اجرا کننده روش‌های نوین بهترین نتایج را در کمترین زمان ممکن به دست می‌دهند.

4ـ وقتی پای سلامت دهان و دندانتان در میان است، هیچ چیز را به شانس واگذار نکنید. زمان کافی برای یافتن متخصص مجرب، دارای مجوز و آموزش‌دیده صرف کنید. متخصصین ارتودنسی بسیاری داعیه بهترین بودن را دارند، اما آیا اثباتی برای این ادعا وجود دارد؟ تحقیقات لازم را پیش از انتخاب نهایی متخصص ارتودنسی انجام دهید.

5ـ بودجه‌ای را که می‌توانید برای درمان ارتودنسی پرداخت کنید، تعیین نمایید. اکثر متخصصین فهرست هزینه‌ها، شامل تمام ویزیت‌ها، رادیوگرافی، وسایل و تجهیزات ارتودنسی و نگهدارنده را در اختیار بیماران می‌گذارند. بررسی دقیقی را پیش از امضاء توافقنامه و شروع درمان انجام دهید.

درمان‌های قابل ارائه توسط متخصص ارتودنسی

  • ارتودنسی ثابت: بریس ثابت از براکت‌هایی تشکیل می‌شود که به هر دندان چسبانده می‌شود و با سیم به هم متصل می‌شوند.

بریس ثابت از براکت‌هایی تشکیل می‌شود که به هر دندان چسبانده می‌شود

  • ارتودنسی متحرک: بریس متحرک معمولاً از صفحه پلاستیکی تشکیل می‌شود که سقف دهان را می‌پوشاند و پایه آن روی بعضی دندان‌ها قرار می‌گیرد. گستره کاربرد بریس متحرک محدود است.

بریس متحرک معمولاً از صفحه پلاستیکی تشکیل می‌شود که سقف دهان را می‌پوشاند

  • دستگاه فانکشنال ارتودنسی: یک جفت بریس پلاستیکی متحرک که به هم وصل می‌شوند یا به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بر هم اثر بگذارند و روی دندان‌های فک بالا و پایین قرار می‌گیرند.
  • فیس ماسک: فیس ماسک یک وسیله ارتودنسی مجزا محسوب نمی‌شود، بلکه معمولا در کنار دیگر وسایل ارتودنسی مورد استفاده قرارمی‌گیرد.
  • ارتودنسی نامرئی: ارتودنسی نامرئی جایگزینی برای روش‌های قدیمی ارتودنسی است که روز به روز در میان متخصصین ارتودنسی و بیماران طرفداران بیشتری می‌یابد. پلاک ارتودنسی نامرئی دندان‌ها را به شیوه‌ای مشابه ارتودنسی قدیمی حرکت می‌دهد، اما در این روش از براکت و سیم فلزی استفاده نمی‌شود. پلاک‌های شفاف ارتودنسی نامرئی به هیچ عنوان جلب توجه نمی‌کند و بیمار می‌تواند آن را هنگام غذا خوردن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن درآورد.

ارتودنسی نامرئی جایگزینی برای روش‌های قدیمی ارتودنسی است

  • فضا نگهدار دندان: فضا نگهدار ثابت و متحرک عملکرد یکسانی دارند. نوع متحرک پایه‌ای آکریلی دارد که روی فک قرار می‌گیرد و شاخه‌های پلاستیکی یا سیمی آن بین دندان‌های معین قرار می‌گیرد تا فاصله بین آن‌ها را حفظ کند.
  • وسایل تغییر دهنده موقعیت فک (پوزیشنر): این وسایل همچون آتل با قرارگیری روی فک بالا یا پایین، آنها را وادار می‌کند تا در وضعیت بهتری بسته شود. این روش برای درمان اختلال‌های مفصل فکی ـ گیجگاهی (TMJ ) کاربرد دارد.

این وسایل که آتل نیز نامیده می‌شود روی فک بالا یا پایین قرار می‌گیرد

  • وسیع کننده (اکسپندر) کام: این وسیله صفحه‌ای پلاستیکی است که روی سقف دهان قرار می‌گیرد و قوس فک بالا را وسیع می‌کند. پیچ‌ها (اسکروها) فشار رو به بیرونی را به صفحات کامی وارد می‌کند؛ این فشار باعث می‌شود سوچور (درز) میانی کام از طول باز شود و به این ترتیب ناحیه کام گسترده‌تر می‌شود.

این وسیله صفحه‌ای پلاستیکی است که روی سقف دهان قرار می‌گیرد و قوس فک بالا را وسیع می‌کند

  • نگهدارنده متحرک: نگهدارنده متحرک (ریتینر) روی سقف دهان قرار می‌گیرد و از حرکت دندان‌ها به سمت موقعیت اولیه جلوگیری می‌کند. نگهدارنده را می‌توان تغییر داد تا مانع مکیدن انگشت شست شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.