کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

معرفی انواع پمپ ها

معرفی انواع پمپ ها

  • پمپ های جابجائی مثبت
  • پمپ های رفت و برگشتی
  • پمپ های دیافراگمی
  • پمپ های دنده حلزونی
  • پمپ های دوار

انواع پمپ دوار

  • پمپ دوار دنده ای (Gear)
  • پمپ دوار پره ای (Vane)
  • پمپ دوار Lobe
  • پمپ دوار پیچی

پمپ های جابجائی مثبت :

در پمپ های سانتریفوژ پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا همراه با افت زیاد خواهد بود . امروزه نسبت به گذشته و با توجه به شرایط خوب توربو پمپ ها از این پمپ ها استفاده می شود. تنها دلیلی که برای سیالات ویسکوزیته استفاده از این نوع پمپ ها مقرون به صرفه نیست دلائل اقتصادی آن است. اما امکان پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا استفاده از پمپ های دوار یا پمپ های پیستونی فراهم می شود.

پمپ های رفت و برگشتی :

از جمله پمپ های جابجائی مثبت پمپ های رفت و برگشتی می باشند. در واقع درباره این پمپ های رفت و برگشتی تلمبه های خانگی قدیمی را می توان نام برد که این تلمبه ها نمونه ساده پمپ های رفت و برگشتی پیستونی هستند. اجزای تشکیل دهنده این پمپ به این شکل است که از مجموعه یک سیلندر و یک پیستون که متصل به یک اهرم حرکت دهنده می باشد، قیمت پمپ رفت و یرگشتی تشکیل شده است. و از طریق اهرم بندی از بالا حرکت پیستون تامین می گردد. زمانی که پیستون به سمت بالا می رود یک خلا در داخل سیلندر سیال را به داخل سیلندر از مخزن مکش مکیده و همزمان آب بالای پیستون به بیرون فرستاده می شود.

با پائین آمدن پیستون و اعمال فشار به سیال داخل سیلندر، در برگشت سیال از سوپاپ های نصب شده بر روی پیستون عبور می کند و به بالای آن رانده می شود.چیزی که مانع برگشت سیال به داخل مخزن در زمان پائین آمدن پیستون می گردد نصب یک سوپاپ درست در مسیر ورودی به پمپ ورودی است

پمپ های دیافراگمی :

در یک پمپ دیا فراگمی عمل پمپاژ شبیه پمپ یپستونی یک طرفه است. هنگامی که دیافراگم به قسمت بالای حفره نفوذ می کند از طریق سوپاپ یک طرفه لوله مکش وارد سیال پمپ می شود. و با پائین رفتن دیافراگم هم سیال از طریق سوپاپ یک طرفه از سیلندر و لوله خروجی خارج می شود. زمانی که این چرخه تکرار می شود، در اثر فشار ناحیه خروجی سوپاپ خروجی و مکش ایجاد شده توسط ضربه ورودی بسته می شود.

بسیاری از پمپ های دیافراگمی هستند که به شیوه مکانیکی عمل می کنند، تعدادی هم بر اثر فشار هوا کار می کنند. بر حسب نوع پمپ این پمپ های هوایی می توانند که با هوای فشرده یا خلاء هم کار کنند. شکل ساختمانی این پمپ ها بسیار ساده هستند و به عنوان پمپ های اندازه گیر، انتقال و یا چاهکی عمل می کنند. برای انتقال سیال ، دو غاب و یا پساب هم می توانند که این پمپ ها به کار گرفته شوند.

در پمپ مکانیکی مسیر حرکت دیافراگم توسط یک میله رابط قابل تنظیم یا مکانیزم دیگری است. در پمپ های هوایی کنترل این مسیر حرکت با استفاده از یک نگهدارنده قابل تنظیم، دیافراگم کنترل می شود. به جای تنظیم حرکت کلی این نگه دارنده، حرکت رو به بالای دیافراگم را محدود می کنند.آستر پمپ ها در صورت انتقال مواد شیمیایی یا سایر سیالات، باید از فولاد ضد زنگ یا دیگر فلزات مقاوم باشند و در برابر خوردگی مقاوم ساخته شوند. و معمولا یاطا قان های نگهدارنده محور از نوع غلاف یا بوش هستند، که یا در قسمت انتهای مرکز پوسته جای می گیرند یا به محور پرس می شوند.در یک پمپ دیافراگمی جریان سیال یک نواخت نبوده، بلکه این جریان بیشتر به صورت منقطع یا ضربه ای است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.