کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟

ژنراتور چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاهی که باعث تولید نیروی الکتریسیته و برق می شود ژنراتور نامیده می شود با وجود این سیستم تا حدود زیادی می شود که از ایجاد خلل در فعالیت های روزانه یا اختلال در عملیات کاری در زمان های قطعی برق پیش گیری کرد. باید بگوییم که این ژنراتور ها برای کاربرد های مختلف در شکل های فیزیکی و الکتریکی در دسترس هستند. ما در این بخش می خواهیم تا برای اشنایی بیشتر شما با این سیستم نگاهی را به چگونگی عملکردها، اجزای اصلی ژنراتور و چگونگی اینکه ژنراتور به عنوان منبع ثانویه نیروی الکتریکی در کاربرد های مسکونی و صنعتی عمل می کنند را داشته باشیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ژنراتور چگونه کار می کند؟

درباره این سیستم باید بگوییم که به وسیله ژنراتور می توان که انرژی مکانیکی که از منبع بیرونی به دست امده است را به عنوان خروجی به انرژی الکتریکی تبدیل کرد. مهم ترین نکته درباره ژنراتور ها این که درک این موضوع بسیار مهم است که بدانیم که ژنراتور واقعا انرژی الکتریکی را خلق نمی کند بلکه در واقع آن ها با استفاده از انرژی مکانیکی برق را به عنوان خروجی سیستم تولید با ایجاد حرکت و تولید بار الکتریکی در سیم سیم پیچ ها در مدار الکتریکی ایجاد می کنند که در واقع این جریان توسط ژنراتور شارژ الکتریکی جریان الکتریکی عرضه شده است. با درک کار پمپ آب می توان که باعث جریان آب می شود مکانیسم ژنراتور را فهمید که پمپ واقعا آبی را ایجاد نمی کند و فقط آب را جریان می دهد.

در ژنراتور های مدرن که کار آن ها معمولا بر مبنای القای الکترو مغناطیس کشف شده که این نوع سیستم در سال ۱۸۳۱ توسط مایکل فارادی می باشد. او به این نتیجه رسید القای بار بر اساس جریان بالای بار الکتریکی می تواند که توسط حرکت رسانای الکتریکی مانند سیمی که شامل بار الکتریکی در میدان مغناطیسی است انجام شود. در واقع تفاوت ولتاژی در این حرکت و در بین دو انتهای سیم یا رسانای الکتریکی ایجاد شده که این تفاوت باعث شده تا هم بار الکتریکی جریان بیابد و هم که جریان الکتریکی تولید شود.

اجزای اصلی ژنراتور

تقسیم بندی اجزای اصلی ژنراتور الکتریکی به صورت زیر است

  1. موتور
  2. دستگاه تولید برق متناوب (آلترناتور)
  3. سیستم سوخت
  4. تنظیم کننده ولتاژ
  5. سیستم سردسازی و اگزوز
  6. سیتم روغنکاری
  7. شارژر باطری
  8. پنل کنترل
  9. چارچوب اصلی

قیمت ژنراتور

موتور

یکی از مهم ترین قسمت های ژنراتور موتور است زیرا که این قسمت منبع ورودی انرژی مکانیکی به موتور ژنراتور است. به طور مستقیم و متناسب با حداکثر توان خروجی سیستم اندازه موتور هم عرضه شده است. اما با این وجود باز هم نیاز است تا چندین فاکتور را در ذهن داشته باشید که ما در این بخش به مهم ترین موارد رسیدگی می کنیم و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • الف) نوع سوخت مورد استفاده
  • ب) موتور هایی با والو بالا سری ( OHV ) در برابر موتور های غیر OHV
  • ج) قالب آهن در سیلندر موتور ( CIS )
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.