کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

علایم آپاندیسیت

علایم آپاندیسیت

فهرست مطالب [نمایش فهرست]

علایم آپاندیسیت چیست؟ : درد آپاندیس فقط در سمت راست شکم نیست و در کل شکم پخش می شود پس از شروع درد آپاندیس بعد از  ۴۸ ساعت درد آپاندیس افزایش می یابد و ممکن است موجب پارگی شود، درد آپاندیسیت به صورت تدریجی و ضعیف شروع می شود و سبب گرفتگی در کل شکم می شود وقتی آپاندیس متورم می شود دیواره شکم نیز تحریک می شود. همه افرادی که مشکل آپاندیسیت دارند علایم مشابهی ندارند ولی این شرایط در اکثر افراد یکسان است و در صورت مشاهده علائم گفته شده مراجعه به پزشک در اسرع وقت ضروری است.

علایم آپاندیسیت

از جمله علائم آپاندیسیت :

  1. دردی خشن در قسمت بالای شکم ایجاد می شود و به تدریج به پایین و سمت راست می رود که این اولین نشانه است
  2. اشتهای فرد کاهش می یابد
  3. بعد از آغاز درد شکمی تهوع و یا استفراغ مشاهده می شود
  4. تورم شکم از جمله علائم است
  5. تب ۹۹ تا ۱۰۲ درجه فارنهایت مشاهده می شود البته آپاندیسیت معمولاً سبب تب بین ۹۹ درجه فارنهایت (۳۷٫۲ درجه سانتیگراد) و ۱۰۰٫۵ درجه فارنهایت (۳۸ درجه سانتیگراد) می شود. همچنین فرد احتمالا لرز داشته باشد. تب بالاتر از ۱۰۱ درجه فارنهایت (۳۸٫۳ درجه) و افزایش ضربان قلب ممکن است به این معنا باشد که آپاندیس پاره شده است .
  6. ناتوانی در دفع گاز که نشان دهنده انسداد جزیی یا کلی روده است

سایر علائم آپاندیسیت هم در برخی مواقع مشاهده می شود عبارتند از :

در قسمت بالا یا پایین شکم درد مبهم و یا شدید ایجاد می شود که قسمت پشت و یا راست روده را درگیر می کند

  • مشکل دفع ادرار که اغلب دردناک است
  • ایجاد تهوع و استفراغ پیش از درد شکم
  • گرفتگی شدید عضلات
  • یبوست یا اسهال همراه با گاز از دیگر عوامل می باشد

درد آپاندیسیت با درد معده مرتبط است، اما احتمال اینکه این درد در طرفین یا عقب احساس شود نیز وجود دارد. با راه رفتن و یا  سرفه کردن بدتر می‌شود. در صورتی که درد به صورت ناگهانی قطع شد و یا علایم دیگری مشاهده شد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد، تشخیص و درمان به موقع بسیار مهم است. استفاده از داروهای ضد درد سبب پارگی آپاندیس خواهند شد.

بیشتر بدانید : بیماری آپاندیسیت

علایم آپاندیسیت در کودکان چیست؟

کودکان اغلب درد آپاندیس را در کل شکم خود بیان می کنند در این صورت والدین آپاندیسیت را با یک بیماری معده یا عفونت ادراری (UTI) اشتباه می‌گیرند. پارگی آپاندیس می‌تواند خطرناک باشد ولی خطر مرگش در نوزادان و کودکان کم است. کودکان ۲ ساله و کوچک‌تر علایم آپاندیسیت را به صورت استفراغ، نفخ شکم یا تورم نشان می‌دهند. کودکان و نوجوانان بیشتر حالت تهوع، استفراغ، درد سمت راست پایین شکم را تجربه کنند.

علل آپاندیسیت چیست؟

برای یک مورد آپاندیسیت می تواند چندین علت وجود داشته باشد و در برخی موارد هم علتش ناشناخته است. پزشکان معتقدند انسداد آپاندیس سبب آپاندیسیت می‌شود و احتمال دارد جزئی یا کامل باشد. انسداد کامل آپاندیسیت نیاز به جراحی فوری و اورژانسی دارد. انسداد آپاندیسیت اغلب به دلیل تجمع مدفوع سفت و خشک است.  علت انسداد همچنین می‌تواند وجود تومور در ناحیه،  ضربه و تروما و پیچش یا تورم غدد لنفاوی باشد.

در نتیجه انسداد آپاندیس، باکتری‌ها درون آپاندیس جمه می شوند.  فشاری که ناشی از تورم آپاندیس ملتهب است عروق خونی محلی را فشرده می‌سازد. در این صورت اگر خون به آپاندیس نرسد ممکن است باعث ایجاد گانگرن و از بین رفتن آن شود. در صورتی که اپاندیس پاره شود ماده‌ی عفونی درون آن شکم را پر می‌کند و نیاز به اقدام فوری پزشک است.

اندام‌های دیگر  بعد از پاره شدن آپاندیس ملتهب شوند در صورتی که آپاندیس آلوده نشت کند سبب ایجاد آبسه می شود که در این صورت عفونت در ناحیه کوچکی محدود می شود ولی باز این شرایط نیز خطرناک است.بنابراین با مشاهده علائم ذکر شده حتما به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات لازم و ضروری انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.