کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

فیبرم رحمی و حاملگی

فیبرم رحمی و حاملگی

فهرست مطالب [نمایش فهرست]

فیبرم رحمی و حاملگی , نکاتی در رابطه با فیبروم رحم در دوران بارداری و اینکه آیا زنانی که دارای بیماری فیبروم هستند می توانند باردار شوند  یا نه :

آیا خانمی که فیبروم رحمی دارد، می تواند حامله شود ؟

همان طور که درباره این بیماری گفتیم ؛ بیماری فیبروم رحم یکی از مشکلات و بیماری های شایع در بیشتر زنان محسوب می گردد؛ که رحم فرد در این بیماری مکان اصلی شیوع این بیماری است. در جواب این که آیا خانمی که فیبروم دارد می تواند باردار شود یا نه می توان گفت که بله این امکان وجود دارد اما نکته بسیار مهم این است که این مورد در ابتدا به تعداد و محل فیبروم های رحم بیمار بستگی دارد. در اقدام به بارداری بهتر است که اگر تعداد فیبروم های رحم فرد بسیار زیاد و سایز رحم از حد نرمال خارج شده باشد یا اندازه ی فیبروم ها بسیار بزرگ باشد، اولین و بهترین کار قبل از انجام حاملگی انجام مشاوره ی پیش از بارداری است که در صورت تشخیص فیبروم ، برای بارداری فرد ابتدا درمان به صورت جراحی انجام می شود و بعد از جراحی در یک فاصله ی زمانی مشخص پس از آن فرد می تواند که اقدام به بارداری کند.

فیبرم رحمی و حاملگی

گفتیم که بیماری با روش جراحی می تواند که این عارضه را رفع کند که جراحی روش دیگر درمان فیبروم‌ ها ، است. انجام جراحی معمولا شامل جراحی‌ های مختلفی است. بستن عروق رحمی با لاپاراسکپی که این روش معمولا یک روش جدید است که در این جراحی معمولا بدون انجام برش و فقط از طریق سوراخ‌ های کوچک نیم و یا یک سانتی ‌متری اقدام به وارد کردن دوربین و وسایل جراحی می‌گردد که این جراحی ‌ها با نام جراحی کوچک ‌تر برای درمان شناخته می شوند که در این جراحی با سوزاندن مرکز فیبروم‌ های کوچک با لیزر یا جریان الکتریکی و آنژیوگرافی شریان ران برای فرستادن مواد انسدادی به شریان رحمی باعث ضعیف شدن خون‌ رسانی به رحم و پسرفت فیبروم می ‌شود. از جراحی باز و یا لاپاراسکپی هم معمولا برای کاهش خون‌ رسانی به رحم و جراحی ‌های قطعی که شامل خارج کردن توده فیبرومی است صورت می گیرد.

بیشتر بدانید : فیبروم رحم

فیبروم ها درحاملگی چه عوارضی را برای فرد ایجاد می کنند ؟

همان طور که در قسمت قبل درباره این بیماری گفتیم، بسیاری از بانوان ممکن است که در سنین باروری به عوارضی مثل فیبروم رحمی مبتلا ‌شوند که باید بگوییم که فیبروم رحمی از علت هی شایع برای نازایی فرد نیست و فقط ممکن است که در ده درصد موارد سبب نازایی شود، بزرگ شدن فیبروم ممکن است که در بیشتر خانم های بارداری صورت بگیرد که با وجود فیبروم در رحم حامله شوند و تغییرات هورمونی در این دوران ممکن است که فیبروم هایش بزرگ تر شوند.

اما رشد فیبروم معمولا در مادر بارداری که فیبروم کوچکی دارد تغییری نمی کند، این افراد معمولا بارداری کم ‌خطر تری را خواهند داشت. در بیشتر مواقع هم حتی مادر بارداری که فیبروم بزرگی دارد نیز امکان این که خطر کمتری پیش بیاید هست، مهم ترین چیزی که می تواند مسئله ساز باشد محل قرارگیری فیبروم است. افزایش خطر سقط جنین ، محدودیت رشد جنین در رحم ، زایمان زودرس ، وضعیت نامناسب جنین در رحم ، خونریزی شدید پس از زایمان یا حتی هیسترکتومی ( خارج ساختن رحم ) معمولا بر اساس محل و اندازه‌ی فیبروم وجود دارد.

در بیشتر اوقات در این حالت ممکن است که در این دوران در داخل فیبروم ها ، خونریزی ایجاد شود که درد شدید شکم به صورت حاد و ناگهانی و تب بالا از شایع ترین علل آن خواهد بود که این مورد در بسیاری از موارد این علائم با شکم حاد جراحی یا آپاندیست یا کیست پاره شده ی تخمدان اشتباه شده و در صورتی که دقت نشود و تشخیص صحیح صورت نگیرد ممکن است باعث انجام جراحی غیر ضروری در دوران بارداری می شود که عوارض فراوانی از جمله زایمان زودرس به دنبال خواهد داشت. در صورتی که در داخل فیبروم در بارداری، خونریزی صورت بگیرد لازم است که بیمار سریعا در بیمارستان بستری شود تا زمان کنترل خود به خودی علایم و قطع درد.

 مطالعه کنید : سوالات مهم در رابطه با فیبروم رحم

با مسکن و تب بر تحت نظر قرار بگیرد. در بیشتر مواقع هم فرد نیاز به جراحی ندارد. تنها علت سقط جنین در سه ماه اول یا دوم بارداری بروز فیبروم های متعدد زیر مخاطی هستند که در داخل لایه ی داخلی رحم به شکل برجسته هستند. وجود همین فیبروم ها هستند که در بیشتر اوقات باعث سقط های مکرر جنین ( بیش از سه سقط در سابقه بیمار ) می شوند که در این صورت جهت پیش گیری از سقط ضروری درمان جراحی و برداشت فیبروم ها قبل از اقدام به بارداری باید انجام بگیرد. در بیشتر مواقع یکی از علت های زایمان زود رس در بیمار هم ممکن است که به خاطر فیبروم های زیر مخاطی که به علت کم کردن فضای داخلی رحم می شود صورت می گیرد و معمولا باعث ایجاد زایمان زودرس در بارداری شوند.

در قسمت تحتانی و نزدیکی دهانه ی رحم وجود فیبروم های بزرگ ممکن است که در ماه آخر بارداری و در هنگام زایمان طبیعی ، یکی از از علت های انجام ضروری سزارین شود و آن هم به این علت که در اثر بزرگ تر شدن فیبروم که باعث عدم پیشرفت زایمان می شود ممکن است که به صورت مانع در راه خروجی جنین عمل کند که در این هنگام برای خارج کردن نوزاد انجام عمل سزارین بسیار ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.