کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

برخی سوالات متداول در رابطه با فیبروم رحم

برخی سوالات متداول در رابطه با فیبروم رحم

فهرست مطالب [نمایش فهرست]

برخی سوالات متداول در رابطه با فیبروم رحم ,  سوال و جواب در رابطه با بیماری فیبروم رحم در زنان , در رابطه با فیبروم رحمی در زنان و دوران بارداری بیشتر بدانید :

اگر در هنگام عمل سزارین ، هم زمان فیبروم رحم نیز وجود داشته باشد ، آیا می توان که در همان زمان اقدام به برداشت فیبروم یا میو مکتومی کرد ؟

در جواب این سوال که آیا حین جراحی سزارین می توان اقدام به برداشت فیبروم فرد کرد باید گفت که خیر و این کار اصلا نمی توان انجام داد، و به طور کلی هیچ کدام از پزشک ها و جراح ها بر این کار اتفاق نظر ندارند و بر این باورند که بهتر است در هنگام عمل سزارین برداشت هم زمان فیبروم به هیچ وجه صورت نگیرد، علت این نظر هم برای این است که چون در دوران بارداری بافت رحم و ضمائم آن معمولا بسیار پر خون است و در صورتی که این اندام به هر شکلی مورد دست کاری و جراحی قرار بگیرد در این صورت احتمال خونریزی شدیدی از جای فیبروم بسیار وجود دارد که در این صورت در عدم کنترل آن بسیار امکان دارد که جراح مجبور باشد تا برای حفظ جان بیمار به برداشت کامل رحم اقدام نمائید.

سوالات متداول در رابطه با فیبروم رحم

آیا احتمال بدخیم شدن فیبروم ها وجود دارد ؟

درباره این تومور گفتیم که فیبروم، یک تومور توپر و کروی شکل است که در رحم بیمار شکل می گیرد که معمولا اندازه اش هم بسیار متغیر است نکته مهم این که فیبروم ممکن است رشدی سریع یا بسیار کند و تدریجی داشته باشد. درباره این سوال که آیا فیبروم ها بدخیم هم می شوند می توان گفت که بله این اتفاق ممکن است که بیفتند، خوشبختانه احتمال بدخیم شدن آن خیلی کم و تقریباً نزدیک به صفراست.

بیشتر بخوانید : فیبروم رحم

در صورتی که فیبروم های کوچک پس از یائسگی به صورت ناگهانی و بدون هیچ گونه تحرک هورمونی شروع به رشد سریع و ناگهانی کنند این احتمال بدخیمی در این موارد معمولا بیشتر است. در این مورد لازم است تا در شک به بدخیمی احتمالی سریعاً عمل جراحی برداشت رحم و ضمائم یا « هیسترکتومی » برای بیمار انجام گیرد. درباره نوع بدخیم فیبروم ها باید بگوییم که خوشبختانه درصد بسیار کمی از فیبروم ها هستند که بدخیم هستند و یا اینکه ممکن است در آینده به یک تومور بدخیم تبدیل شوند کم است. لیومیوم سارکوما نوع بدخیم این تومور است.

با این که هنوز بین پزشکان در این که فیبروم ها بعداً بدخیم می شوند یا اینکه بعضی فیبروم ها از ابتدا بدخیم هستند ، اختلاف نظر وجود دارد ؛ اما نتیجی که محققان در انجام مطالعات به دست اوردند این است که آن ها بر این باورند که لیومیوم سارکوما از ابتدا یک تومور جداگانه است که خود خاصیت بدخیمی را دارد. معمولا انتشار این نوع در بدن بیمار به این شکل است که پس از این که لیومیوم سارکوما تمام بافت ها و اعضای مجاور رحم را آلوده کردند سپس از راه جریان خون و لنف، در تمام نقاط بدن گسترش پیدا می کند. استخوان ها، ریه ها و کبد نیز از شر این تومور بدخیم در امان نیستند و معمولاً به این اندام ها نیز دست اندازی می کند. بیشتر متخصصان زنان و زایمان بیشترین تاکید را بر این دارند که اساساً به هیچ وجه نباید خونریزی های دوران یائسگی را ساده و جزئی تلقی کرد.

خونریزی و ترشح غیر عادی، به خصوص بعد از سن یائسگی بروز اختلال یا درد هنگام ادرار کردن مقاربت دردناک درد در ناحیه لگن شایع ترین علادم سرطان رحم است که پزشکان بر این علائم بسیار تاکید دارند.

بنابراین حتما توصیه می شود که چنان چه اگر خانمی دچار یکی از علائم فوق باشد، بهتر است تا در اولین فرصت و هرچه زودتر به پزشک مراجعه کند تا به این ترتیب پزشک با انجام معاینه و آزمایش های لازم ، مشکل فرد را تشخیص داده و برای درمان اقدام کند.

معمولا پس از یائسگی به علت این که ترشحات هورمونی در تخمدان ها صورت نمی گیرد، در این هنگام فیبروم های رحمی هستند که تغییر شکل می دهند و معمولا شروع به چروکیده شدن و کوچک شدن می کنند و در بیشتر اوقات هم گاهی ممکن است تا در داخل آن ها رسوب کلسیم ایجاد شود که بهترین راه در این مواقع این است که هیچ گونه اقدامی خاصی جز کنترل سالیانه با سونوگرافی رحم لازم نیست که صورت بگیرد.

آیا درمان های غیر جراحی نیز برای فیبروم رحم وجود دارد؟

در درمان فیبروم معمولا بیشتر افراد و پزشک ها آخرین مرحله در درمان فیبروم رحمی را انجام روش جراحی قرار می دهند. معمولا در این روش پزشک سعی بر این دارد که ابتدا در صورت وجود امکان فقط فیبروم ها را از رحم بیمار جدا کند اما در بیشتر مواقع که پزشک نتواند این کار را انجام دهد و انجام چنین شرایطی وجود نداشته باشد تنها راه ممکن برداشتن رحم فرد است.

اما امروزه حتی الامکان سعی می شود که از روش های طبی برای درمان استفاده شود تا به این ترتیب ریسک جراحی به بیمار تحمیل نشود. امروزه در درمان بدون جراحی بیشتر پزشکان از دارو هایی که به صورت تزریقی و خوراکی در دسترس هستند به بیمار تجویز می کنند که مصرف این دارو ها می توانند تا زمانی که فرد به سن یائسگی برسد بر روی قاعده گی فرد تاثیر گذار باشد و معمولا دوره ی قاعدگی های فرد را طبیعی کرده و تا حدود زیادی می تواند که میزان خون ریزی و درد بیمار را کاهش دهند که معمولا پس از شروع یائسگی و به علت قطع ترشح هورمون های تخمدانی فیبروم ها به تدریج کوچک تر و چروکیده تر می شوند. در مورد این درمان ها تصمیم گیری ها به عهده جراح و متخصص زنان صورت می گیرد که آن هم بر اساس معاینه و شرایط فیبروم است. یکی دیگر از روش های درمانی فیبروم ها استفاده از درمان های طب سنتی است که درمان در این صورت بر اساس مزاج خانم و سایر روش های این طب به درمان فیبروم رحم صورت می گیرد.

مهم ترین توصیه ما به بیشتر خانم هایی که دچار مشکل فیبروم رحم هستند و از این عارضه رنج می برند و مخصوصا آن دسته از خانم هایی که قصد باردار شدن را دارند به طور جدی توصیه می شود حتما قبل از استفاده از عمل جراحی یا استفاده از هرگونه دارو هایی شیمیایی که ممکن است به نازائی هم منجر شود درمان با طب سنتی را حتما در اولویت قرار دهند تا در صورت امکان فیبروم این خانم ها بدون مشکل و به شکل طبیعی درمان گردد. نکته مهم دیگر در این باره این که بهتر است تا مشاوره با یک طبیب حاذق طب سنتی برای درمان فیبروم رحم را به هیچ وجه فراموش نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.