کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

لیزر الکساندرایت چیست ؟

لیزر الکساندرایت چیست ؟

فهرست مطالب [نمایش فهرست]

لیزر الکساندرایت چیست ؟ : امروزه یکی از راه های خلاص شدن از شر موهای زائد در سراسر بدن، انجام لیزر موهای زائد است که این روش می تواند به عنوان بهترین روش ها باشد یکی از پیشرفته ترین دستگاهای لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد برای همیشه است استفاده از لیزر با دستگاه لیزر الکساندرایت است. در بین سایر دستگاه های لیزر معمولا این لیزر یکی از پر کاربرد ترین لیزر هایی است که در طول موج ۷۵۵ نانومتر، در رنج طول موج مادون قرمز نزدیک کار می کند.

لیزر الکساندرایت چیست

لیزر های الکساندرایت به صورت Q-Switch هم معمولا در دسترس هستند. درباره این حالت باید بگوییم که در این حالت لیزر می تواند که پرتو هایی را با شدت بسیار بالا ودر پالس های بسیار کوتاه تولیدکند. قابل تنظیم بودن طول موج و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو در واقع یکی از خصوصیات منحصر به فرد این دستگاه می باشد. نظر بسیاری از کارشناسان لیزر در باره این دستگاه این است که دستگاه لیزر الکساندرایت یکی از قدرتمندترین و پر تاثیرترین لیزر ها از میان موارد بسیار دیگر است. یکی از مزیت های دیگر این دستگاه این است که دستگاه الکساندرایت مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص است که این می تواند برای جلوگیری از سوزش مناسب باشد.

طرز کارکرد این لیزر چگونه است ؟

درباره این دستگاه در بخش قبل گفتیم که لیزر الکساندریت یک نوع از دستگاه لیزری است که از کریستال الکساندریت نوری با قدرت بسیار زیاد را از عبور می‌دهد. هنگامی که نور با گذشتن از این کریستال پرتوی با طول موج ٧۵۵ نانومتر تولید می‌ کند می تواند که موهای زائد را از بین ببرد. در این دستگاه که یکی از قدرتمند ترین دستگاه های رفع موی زائد است برای از بین بردن موها معمولا طول موج های بالایی با انرژی بسیار بالا از لیزر ساطع شده و به انرژی گرمایی تبدیل شده است که با هدف قرار دادن منطقه خاصی از بافت بدن انجام می شود. در واقع درباره کارکرد لیزر الکساندرایت می توانیم بگوییم که عملکرد آن به صورت فتوترمولیز است: و به این معنی که یک منطقه بصورت انتخابی با استفاده از نور لیزر گرم می شود. در نوع کار این لیزر می توان به این مورد اشاره کرد که این لیزر باعث تخریب مختصر و مفید بافت جراحت شده و مناطق سالم اطراف آن بدون هیچ تغییری باقی می مانند.

نوری که از لیزر الکساندرایت بیرون می آید قرمز رنگ است. از دیگر مزیت های این دستگاه این است که می‌توان دستگاه لیزر الکساندریت را در حالت Q- Switiching قرار داد تا به این صورت پرتو نوری بسیار پرتوان را در پالس های کوچک تولید کند. در رفع موهای زائد وجود چنین مکانیسمی می تواند که بسیار مؤثر و موفق عمل کند.
نکته مهم : در مورد طول موج پرتو نوری این است که این طول موج در واقع فاکتوری است که تعیین می‌کند که لیزر باید تا چه عمقی در پوست نفوذ کند.

لیزر الکساندرایت به چه منظوری استفاده می شود؟

این دستگاه که یکی از قدرتمند ترین دستگاه های لیزر در آمریکا است بر این اساس هم سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) معمولا طیف وسیعی از این دستگاه ها را دارای طول موج خاص در طیف مادون قرمز (۷۵۵ نانومتر) هستند برای حل و درمان انواع مشکلات پوستی تایید کرده است. که این موارد شامل : Ta2Eraser و Apogee ® (cynosure, Massachusetts, USA) و Accolade TM(cynosure, MA, USA) است.

مهم ترین مکانیسم اثر لیزر در رفع موهای زائد است. در پوست های مختلف برداشت موهای زائد به وسیله لیزر از آن جایی که بر پایه جذب انتخابی نور نهاده شده است و اشعه لیزر بدون آن که به سطح پوست آسیبی وارد را کند می تواند از پوست عبور کند و به این ترتیب جذب فولیکول های مو می شود؛ بنابراین ملانین بهترین و مهمترین ماده بیولوژیکی هدف برای بکارگیری جذب انتخابی لیزر به منظور رفع موهای زائد است.

اختلالات پوستی زیر را می توان با پرتوهای لیزر اکسلاندرایت درمان کرد

  • ضایعات عروقی
  • لکه های پوستی
  • رفع موهای زائد
  • حذف تاتو

ضایعات عروقی

ضایعات عروقی که به شکل خال های عنکبوتی که در بدن یا صورت فرد ممکن است ظاهر شود که معمولا به شکل مادر زادی ممکن است به وجود آمده باشد. (ناهنجاری های عروقی)

* هدف قرار دادن رنگ دانه های قرمز با پرتو های خفیف (هموگولوبین)

لکه های پوستی

ممکن است که بر اثرعواملی مثل افزایش سن لکه هایی بر روی صورت فرد ظاهر شود لکه هایی مثل کک و مک های مادرزادی و انواع خال های گوشتی

* برای رفع این لک های پوستی ملانین های موجود در روی پوست را با پالس های خفیف هدف قرار می دهند.

رفع موهای زائذ , لیزر موهای زائد با الکس

بهترین استفاده از لیزر که بین بیشتر افراد طرفدار زیادی را هم دارد انجام لیزر مو برای رفع موهای زائد است که در این روش با استفاده از لیزر، فولیکول های ماده زائد را کاملاً تخریب و به این ترتیب امکان رشد موهای زائد در آن ناحیه خاص را بسیار ضعیف می کنند.

بیشتر بخوانید : لیزر موهای زائد

  • از این روش برای از بین بردن نقاط مختلفی از بدن که امکان رشد موی زائد وجود دارد استفاده می شود که معمول ترین نواحی بدن عبارت است از : زیر بغل ، خط بیکینی ، صورت ، گردن ، پشت ، قفسه سینه و پاها استفاده می شود.
  • از آن جایی که این روش برای موهای روشن ممکن است که بی اثر بوده باشد این روش لیزر برای از بین بردن موهای تیره بسیار مؤثرتر است.
  • یکی از این قابلیت های مهم این دستگاه این است که برای رفع موهای زائد می شود که پالس ها و فلوئنس ها را تنظیم کرد به این ترتیب برای رفع موی زائد صورت مدت زمان پالس ۲ تا ۲۰ میلی ثانیه و فلوئنس ۱۰ تا ۴۰ ژول بر سانتی متر مربع تنظیم می کنند.
  • تکنسین لیزر باید بسیار عالی کار کند و در افرادی که پوست تیره دارند باید بسیار با احتیاط تر انجام دهند، همان طور که گفتیم و از آن جایی که با این دستگاه ملانین پوست از بین می رود ممکن است که در این صورت لکه های سفید بر روی بدن آن ها ظاهر شود.

حذف تاتو _ این دستگاه می تواند که هر نوع تاتو را در هر بخش از بدن پاک کند

  • رنگدانه های سیاه سفید و آبی و سبز را با استفاده از این دستگاه لیزر می توان به راحتی در طی چند جلسه نابود کرد.
  • برای هر نوع کاری بر یک پالس تنطیم می شود که در حذف تاتو این دستگاه بر روی مدت زمان پالس کوتاه ۵ تا ۱۰۰ نانو ثانیه تنظیم شده است.
  • در صورتی امکان رفع و حذف تاتو با این دستگاه امکان پذیر است که در درمان های قبلی برای پاک کردن تاتو زخمی روی بافت وجود نداشته باشد در این صورت حذف تاتو به وسیله لیزر اکساندرایت به راحتی انجام می شود.
  • اغلب برای درمان چین و چروک های روی پوست می توان از این لیزر استفاده کرد.

عملکرد لیزر الکساندرایت روش به چه صورتی است؟

  • بهتر است که اگر تصمیم دارید تا از لیزر درمانی برای رفع موی زائد یا تاتو و یا لک و پیس استفاده کنید بهتر است که شما قبل از درمان مخصوصا زمانی که رنگ دانه ها در لیزر مورد هدف قرار می گیرند حتما لازم است که توسط یک معاینه از سالم بودن مناطق مطمئن شوید زیرا هنگامی که لیزر انجام دهید هدف قرار دادن نقاط اشتباه و یا سرطانی نباشد.
  • در حین درمان بیمار حتما باید از یک عینک محافظ با صفحه مات استفاده کند.
  • متخصص هندپیس ابتدا دستگاه را روی سطح پوست فرد قرار می دهد و سپس لیزر را فعال می کند.
  • در بسیاری از مراجعه کنندگان ممکن است که دریافت پالس را مانند برخورد کش به پوست توصیف می کنند.
  • معمولاً نیازی به بی حسی اما می توان از کرم بی حسی برای ناحیه مورد نظر استفاده کرد.
  • از آن جایی که بعضی از دستگاه های لیزر مجهز به سیستم سرمایش داخلی هستند پوست در طول درمان خنک می شود. معمولا محیط اتاق لیزر هم بسیار خنک می شود.
  • برای تسکین منطقه درمان بلافاصله پس از درمان می توان از کیسه های یخ نیز استفاده کرد.
  • بهتر است تا بیمار برای مدت چند روز در طول درمان در معرض نور خورشید نباید قرار بگیرد ؛ و بلافاصله پس از درمان مراقبت های اولیه آغاز می شود.

عوارض جانبی درمان با لیزر الکساندرایت معمولا جزیی است و شامل موارد زیر می شود

  • وجود درد در حین درمان که معمولا برای کم کردن درد از وسایل سرمایشی خنک کننده پوست و در صورت لزوم از پماد بی حسی استفاده می کنند.
  • قرمزی، ورم و خارش بلافاصله پس از عمل بروز می یابد و تا چند روز ادامه دارد.
  • رنگ دانه های پوست به ندرت پیش می آید که مقدار زیادی انرژی نورانی جذب کنند، ممکن است که در این حالت پوست بیمار دچار تاول شود که بعد از چند روز این تاول ها خود به خود برطرف می گردد.
  • تغییر رنگ دانه های پوست: ممکن است که در اثر لیزر سلول های رنگدانه پوست دچار آسیب بشود و به این ترتیب لکه های تیره رنگ و یا روشن تر را بر پوست ظاهر کند.
  • ممکن است که در ۱۰ درصد بیماران کبودی هایی مشاهده شود که معمولا بعد از چند روز کبودی ها خود به خود از بین می روند.
  • عفونت باکتریایی : برای درمان یا پیشگیری از عفونت زخم معمولا پزشک استفاده از آنتی بیوتیک را تجویز می کند.

چند جلسه درمان را می توان برای رفع ضایعات عروقی، موی زائد و حذف تاتو پیش بینی کرد ؟

ضایعات عروقی : برای رفع ضایعات عروقی نحوه درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان مهم ترین مسئله شکل، اندازی و محل ضایعه و همچنین نوع پوست است که به این موارد بستگی دارد. تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف عروق کوچک معمولا ً بین ۱ تا ۳ جلسه و برای رفع عروق بزرگتر نیاز است تا جلسات بیشتری مراجعه شود.

حذف موهای زائد :

مهم ترین مسئله در این روش این است که دوره درمان کامل باشد زیرا که در این روش برای حذف موهای زائد نیاز است تا جلسات متعددی مثلا بین ۳ تا ۶ بار صورت بگیرد. در واقع منطقه مورد نظر، رنگ پوست ، درشتی مو ، جنسیت و غیره در تعیین تعداد جلسات بستگی دارد.

به گفته پزشکان پوست و مو و زیبایی بهتر است که بین جلسات درمان فاصله ای حدود ۳ تا ۸ هفته رعایت شود. البته پوست حدود ۶ تا ۸ هفته بسته به ناحیه مورد نظر، تمیز باقی می ماند و زمان شروع جلسه بعدی هنگام رویش موهای ریز جدید است.

حذف تاتو :

برای رفع این مشکل از روی پوست احتمالا تعداد جلسات متعددی (۵ تا ۲۰ جلسه) را با فاصله حداقل ۷ هفته بین جلسات برای رسیدن به نتیجه مطلوب مورد نیاز است. تا تاتو به کل از روی پوست پاک شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.