کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

انواع بیماری کرون

انواع بیماری کرون

فهرست مطالب [نمایش فهرست]

انواع بیماری کرون : در تشخیص بهتر بیماری کرون باید محل درگیری لوله‌‌ی گوارشی مشخص شود؛ زیرا در این بیماری تشخیص درست محل در تعیین نوع آن نقش زیادی را دارد و مؤثر است.

انواع بیماری کرون

بر اساس محل درگیری پنج نوع بیماری کرون وجود دارد که این ۵ نوع عبارتند از:

بیشتر مطالعه کنید : بیماری کرون

ایلئوکولیت :

ایلئوکولیت یکی از رایج ‌ترین و شایع ترین نوع بیماری کرون است. اثر گذاری و ایجاد عارضه در این نوع بیماری بر قسمت انتهایی روده کوچک یا ایلئومو روده بزرگ است. در بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند می توان به کاهش وزن محسوس اشاره کرد. شایع ترین علائم آن عبارت است از: اسهال شدید و دل درد یا درد شکم در بخش‌های تحتانی و گرفتگی یا درد در قسمت پایین یا وسط شکم .

ایلیت :

این نوع که نوع دوم بیماری کرون است تاثیر این بیماری بر روی ایلئوم و یبوست فرد است. این بیماری هم علائمی مثل ایلئوکولیت دارد؛ و در صورتی که بسیار شدید تر باشد موجب ایجاد فیستول، آبسه و یا التهاب در قسمت‌های تحتانی شکم می‌شود در بیشتر مواقع انسداد روده‌ی کوچک نیز در این بیماری دیده شده است.

بیماری کرون معده :

نوع سوم به این شرح است که تاثیر ان بر روی معده و ابتدای روده کوچک در واقع بر اثنی عشر که شامل بخش فوقانی روده کوچک است بسیار تاثیر می گذارد. علایمی که در افراد مبتلا شده می توان دید علائم آشکاری است مثل: بی اشتهایی، کاهش وزن، داشتن حالت تهوع و استفراغ است. بیشتر افراد دلیل استفراغ شدید را دچار شدن به انسداد رود می دانند.

Jejunoileitis :

در نوع چهارم که در قست نیمه‌ی بالای روده کوچک بیماری اثر می گذارد که این اختلال باعث بروز التهاب می شود مشهود ترین علایم این بیماری ابتدا بروز درد خفیف وسپس شدت یافتن درد شدید شکم است. اسهال شدید و گرفتگی عضلات از دیگر علائم این بیماری است. این بیماری اگر دیر درمان شود و یا بسیار شدید باشد ممکن است که در دوره های طولانی، باعث تشکیل فیستول شود.

بیشتر بخوانید : فیستول

کولیت کرون :

این نوع که اخرین نوع این بیماری کرون است تنها قسمتی که تاثیر می گذارد کولون یعنی همان روده بزرگ است. در این نوع بیماری بسیار علایم شایعی وجود دارد که مهم ترین ان شامل ایجاد ضایعات پوستی درد در مفاصل است از دیگر موارد هم می توان به اسهال، خونریزی راست روده (رکتال) و انسداد آن، آبسه و زخم در اطراف مقعد و ایجاد فیستول اشاره کرد. درباره ضایعات پوستی و درد مفصلی در این فرم کرون باید به این نکته اشاره کنیم که در این نوع این علائم بیشتر از دیگران دیده می‌شود.

برچسب ها: بیماری گوارشی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.