کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

علائم و نشانه های بیماری شقاق یا فیشر مقعد

علائم و نشانه های بیماری شقاق یا فیشر مقعد

فهرست مطالب [نمایش فهرست]

علائم و نشانه های بیماری شقاق یا فیشر مقعد : درباره بیماری های مقعد باید گفت که از آن جایی که بیماری های مقعد بیشتر اوقات نشانه های مشابه نوع های دیگر مشکلات دستگاه گوارش را دارند ممکن است که تشخیص نوع دقیق بیماری را برای پزشک کمی سخت کند مثل بیماری فیشر که با وجود پارگی یا شکافی که در پوشش ناحیه‌ی انتهایی مقعد (مخاط مقعد) ایجاد می کند ممکن است شبیه به علائم هموروئید دیگر بیماری مقعدی باشدکه همان طور که گفتیم ممکن است تا حدودی تشخیص را برای پزشک مشکل کند. برای بیماری شقاق یا فیشر علائم خاصی وجود دارد که همگی آن ها را برایتان به طور کامل شرح خواهیم داد معمولا ممکن است که این علائم به طور ناگهانی شروع شود و یا به آرامی و با گذشت زمان خودش را نشان دهد.

علائم و نشانه های بیماری شقاق

علائم بیماری شقاق عبارتند از:

احساس درد در ناحیه‌ی مقعد :

بخش انتهای مقعد دارای حسگر ها و گیرنده های عصبی بسیار قوی است که سریع درد را می تواند تشخیص دهد این کاملا طبیعی است که در درگیری بخش انتهایی کانال مقعد فرد احساس درد داشته باشد و اسیب و شکاف ایجاد شده روی قسمت داخلی مقعد باعث درد و ناراحتی شود.

درد حین و مدتی پس از دفع مدفوع :

مدفوع برای دفع شدن از روده به ناحیه ترک خورده و آسیب دیده برخورد می کند و این اصطحکاک ایجاد شده بین مدفوع و ناحیه‌ی‌ ترک خورده به خصوص که مدفوع سفت و خشک بودنه باشد به طور فرد را دچار درد شدید و احساس سوزش بعد از اجابت مزاج می کند که این درد در بیشتر مواقع ممکن است که تا چند ساعت پس از اجابت مزاج نیز ادامه داشته باشد.

خونریزی مقعد :

در بیشتر مواقع فردی که دچار فیشر شده باشد در هنگام اجابت مزاج ممکن است که دچار خونری شود از ان جایی که عمق بعضی از ترک های روی پوشش مخاطی دیواره مقعد زیاد است و ممکن است تا مویرگ ها هم رسیده باشد این امر سبب خونریزی می شود؛ و به این دلیل که محل خونریزی قسمت انتهای راست روده و دهانه مقعد است به محض خونریزی خون را به رنگ طبیعی خودش مشاهده خواهید کرد و خون هنوز انعقاد نشده است زیرا محل خونریزی به خروجی دستگاه گوارش فاصله‌ی زیادی نداشته است.

خون بر روی سطح مدفوع :

درباره اجابت مزاج سخت و امکان ترک خوردن بیشتر زخم مقعد بر اثر فشار وارد شده در بخش قبل گفتیم پس احتمال خونریزی ناحیه‌ی شقاق یا فیشر هنگام عبور مدفوع بسیار زیاد است پس مشاهده چنین صحنه ای امکان دارد و برای این نوع بیماری طبیعی است.

خون‌آلود شدن دستمال توالت :

در بسیاری از مواقع فرد پس از اجابت مزاج فرد اثرات خون‌ریزی شقاق یا فیشر مقعد هنوز تمام نشده است و اگر مقعدش را با دستمال به ارامی پاک کند اثراتی از خون را خواهد دید گفتیم که در صورت اجابت مزاج سخت امکان خونریزی صدرصد می شود.

ایجاد یک زایده‌ی کوچک یا نشانه بر روی پوست نزدیک شقاق یا فیشر مقعد :

معمولا بهتر است که در اولین فرصت در صورت مبتلا شدن به بیماری فیشر به پزشک مراجعه کنید زیرا تعلل در درمان باعث می شود تا شقاق یا فیشر مقعدی به صورت یک زایده‌ای بر سطح پوست نزدیک شقاق یا فیشر تشکیل شود.

سوزش و خارش در مقعد و اطراف آن :

در بسیاری از موارد آزار دهنده ترین حسی که ممکن است در فرد ایجاد شود احساس سوزش یا خارش در ناحیه درونی مقعد است این اتفاق زمانی رخ می دهد که ترشحات مدفوع با قسمت ترک خورده و شکاف مقعد برخورد داشته باشند.

ترک قابل مشاهده در اطراف مقعد :

در بیشتر اوقات اگر شکاف یا شقاق در ناحیه مقعدی بسیار مزمن شود منجر به از هم ‌گسیخته شدن پوست ناحیه خروجی مقعد می شود که این ترک ها و شکاف ها ممکن است تا سطح پوست خروجی مقعد اهم دامه پیدا کند که در این صورت فرد به راحتی پارگی و شکاف اطراف مقعد را می بیند.

گفتیم که اولین کاری که در صورت مشاهده موارد بالا باید انجام دهید این است که نسبت به نشانه ها جدی باشید و سریعا برای درمان شقاق یا فیشر مقعد اقدام کنید تا این بیماری فیشر مقعد گسترده تر و شدیدتر نشود و شما را دچار مشکلات عفونی دیگری نکند.

مشکلاتی عدم درمان به موقع شقاق مقعدی

افزایش درد :

طبیعی است که شما بعد از دچار شدن به بیماری فیشر احساس درد داشته باشید ولی هنگامی که زخم شما دچار عفونت شود این درد دیگر یک درد عادی نخواهد بود بلکه بسیار ازار دهنده و سخت می شود به صورتی که گاهی حتی شما ممکن است از شدت درد به خودتان بپیچید.

سرخی مقعد :

می دانیم که یکی از علائم التهاب تورم و سرخی است و وقتی که مقعد سرخ و کمی تورم داشته باشد این حاکی از التهاب حاصل از عفونت قسمت ترک خورده موجود درون مقعد است.

تراوش از شکاف :

حالا که ناحیه فیشر بسیار عفونی و چرکی شده است پس ترشح این زخم ها و دیدن ترشحات چرکی مخاط یا پوست اطراف مقعد طبیعی است.

تب :

عفونت همیشه یکی از علل وجود تب در بدن است پس بعد از عفونی شدن ناحیه فیشر دمای بدن بسیار بالا می رود و مشکلاتی در سیستم ایمنی به وجود می آید و اختلالاتی صورت می گیرد.

***نکته مهم

در تشخیص بیماری گاهی این نشانه ها و علائم نقش بسیار پر رنگی را در تشخیص و درمان یک بیماری ایفا می کنند و می توانند یک راهنمای خوب و مطمئنی برای تشخیص و درمان باشند.

معاینه و تشخیص بیماری شقاق یا فیشر مقعد

بیمار وقتی تصمیم به مراجعه به پزشک را می گیرد که دیگر تحمل درد ها و خونریزی هایی که مدام از ناحیه مقعد به آن دچار می شود را ندارد مطمئنا هم این عارضه بسیار درد اور است. پزشک در معاینات ابتدایی خود با لمس محل و سپس دیدن علائمی که ممکن است در حالت های بسیار شدید قابل دیدن باشد تشخیص و نظر خودش را راجب بیماری فرد ارائه می دهد.

معاینه لمسی را به ارامی و با کشیدن طرفین خروجی مقعد به راحتی زخم های ایجاد شده را می‌بیند و تشخیص قطعی بیماری فیشر در فرد می‌رسد. پزشک در این معاینه به علت شکاف ها و ترک های دهانه مقعد از معاینه دستی نمی تواند استفاده کند چون بسیار درد ناک است و بیمار بسیار اذیت می شود اگر محل ایجاد فیشر در محل های باشد که تشخیص پزشک را دچار اشتباهاتی بکند در این موارد پزشک به بررسی دیگر بیماری‌های زمینه‌ای که احتمال دچار شدن فرد بسیار بالا است می پردازد.

حالا دیگر او به یک معاینه سطحی تشخیص ۱۰۰% را اعلام نمی کند و برایاطمینان از تشخیص درست و از روش های دیگر تشخیص بیماری استفاده می کند. برای تشخیص بیماری فیشر می تواند از سایر بیماری‌های مقعدی از جمله بواسیر نیاز به معاینات کمکی دارد که شامل:

آنوسکوپی مقعد :

یک لوله باریک و کوتاه است که با این وسیله بررسی مقعد و راست روده بسیار واضح و قابل مشاهده می شود برای دیدن نقاط مورد نظر استفاده می شود.

سیگموئیدوسکوپی :

هنگامی که پزشک برای تشخیص بهتر و دقیق تر نیاز به بررسی قسمت پایین روده‌‌ی را بزرگ را دارد از این روش استفاده می کند و با استفاده از یک لوله باریک انعطاف‌پذیر همراه با دوربین نقاط مورد نظر را مشاهده می کنند.

بیوپسی مقعد :

در این روش ازمایشات بخش کوچکی از بافت مقعدی را برای بررسی بیشتر نوع بیماری برمی دارند و با میکروسکوپ مورد بررسی قرار می دهند دلیل این نمونه برداری این است که سلول های مخاط روده تغییر غیر طبیعی کرده اند و برای نتیجه درست و اطمینان از این روش استفاده می کنند.

کولونوسکوپی :

پزشک وقتی که در بیمار نشانه های از سرطان روده را ببیند و برای تشخیص صحیح بیماری با استفاده از لوله‌ی باریک منعطف دارای دوربین یک معاینه کامل از کل سیستم روده را انجام می دهد.

وقتی که تمام معاینات تشخیص انجام شد و آن نتیجه ای که پزشک از جواب تمام بررسی ها و آزمایش های انجام شده نشان داد که فرد دچار چه نوع بیماری شده است و پزشک از تشخیص مطمئن شد به سرعت درمان را برای فرد شروع می کند و از آن جایی که با تشخیص درست و دقیق همیشه نتایج خوبی می توان گرفت.

برچسب ها: بیماری مقعدی, بیماری نشیمنگاهی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.