کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

هموروئید یا بواسیر در کودکان

هموروئید یا بواسیر در کودکان

هموروئید یا بواسیر در کودکان چگونه است؟ : همان طور که گفته شد این بیماری هم در زنان و هم در مردان رخ می دهد و در نیمی از جمعیت جهان در سن ۵۰ سالگی به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری در جهان به عنوان بیماری پیری شناخته می شود زیرا در افراد مسن رایج است به همین دلیل اکثر افراد از احتمال ابتلا هموروئید در کودکان آگاهی ندارند. به گفته انجمن جراحان کولون آمریکایی، میلیون‌ها آمریکایی در سنین مختلف مبتلا به هموروئید هستند.


علل بواسیر یا هموروئید در کودکان

عوامل مختلفی می‌توانند باعث ایجاد هموروئید در کودکان شوند. نشستن کودک روی سطوح سخت یکی از این عوامل است. اما هموروئید در کودکان معمولاً به سبب یبوست ایجاد می‌شود. رژیم غذایی نامناسب وعدم تحرک می‌تواند مدفوع کودک را خشک و سفت کند، بنابراین عبور و دفع آن مشکل شده و عمل اجابت مزاج دشوار می‌شود. همانند بزرگسالان، این مشکل در کودکان باعث ایجاد آسیب در عروق رکتوم و ناحیه مقعد خواهد شد.

علایم بیماری همورویید در کودکان

بعضی از کودکان، تورم عروق خونی را در داخل و اطراف مقعد و رکتوم تجربه می‌کنند. همورویید اغلب باعث خونریزی حین اجابت مزاج و همچنین خارش، حساسیت و درد در اطراف دریچه مقعد می‌شود. یک کودک مبتلا به هموروئید ممکن است پس از اجابت مزاج در کاغذ توالت خون ببیند. بنابراین اگر فرزندتان از خارش و سوزش در ناحیه مقعد شکایت کند، نباید هموروئید را به عنوان یک علت احتمالی نادیده بگیرید.

درمان بواسیر یا هموروئید در کودکان

درمان هموروئید در کودکان می‌تواند یک چالش باشد ، زیرا اکثر داروهای ضد واریسی و درمان‌های موجود امروزه برای بزرگسالان تهیه شده است. بنابراین طیف گسترده‌ای از داروهای درمانی هموروئید برای بزرگسالان در داروخانه‌ها موجود است.

مؤثرترین روش درمان تغییر رژیم غذایی کودک و اصلاح عادات رفتاری و سبک زندگی است. به طور کلی درمان‌های طبیعی امن‌ترین راه برای درمان هموروئید در کودکان است. یبوست بزرگترین علت هموروئید در کودکان است، احتمالاً کنترل یبوست مهمترین راه برای جلوگیری از هموروئید در کودک است.برای جلوگیری از یبوست باید فیبر که در سبزیجات موجود است را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم همچنین حدودا باید هشت لیوان مایعات مصرف شود.

به طور کلی درمان‌های طبیعی امن‌ترین راه برای درمان هموروئید در کودکان است. مؤثرترین روش درمان تغییر رژیم غذایی کودک و اصلاح عادات رفتاری و سبک زندگی است. از آن‌جا که یبوست بزرگترین علت هموروئید در کودکان است، احتمالاً کنترل یبوست مهمترین راه برای جلوگیری از هموروئید در کودک است. اضافه کردن فیبر و مایعات حدود هشت لیوان روزانه به رژیم غذایی کودک اولین گام برای جلوگیری از یبوست است.

مصرف برخی از نوشیدنی‌ها مانند آبمیوه و انواع توت‌ها ، آب نارنگی و آب انار گزینه‌های خوبی هستند. یکی از روش‌های اصلاح عادت‌های رفتاری کودک توجه به ورزش و فعالیت بدنی منظم کودک است تا به جلوگیری از یبوست و هموروئید کمک کند. ورزش می‌تواند سلامت کلی کودک و همچنین سلامت روده را بهبود بخشد.بهتر است به کودک خود آموزش دهید تا به محض احساس نیاز به دفع مدفوع به دستشویی رود و از به تأخیر انداختن عمل اجابت مزاج بپرهیزد. از طرفی او را تشویق کنید تا زمان کمتری در دستشویی صرف کند و از زور زدن حین اجابت مزاج بپرهیزد.

روش‌های درمانی مناسب برای کنترل هموروئید کودک که والدین باید به ان‌ها توجه کنند عبارت‌اند از:

  • یکی از راه ها حمام آب گرم نشسته در لگن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دو تا سه بار و سپس خشک نمودن محل است.
  • همچنین حمام روزانه‌ی کودک با آب گرم و سپس خشک نمودن محل البته باید توجه کرد که شستشو محل مقعد با صابون می‌تواند هموروئید را تحریک کند؛ باید روش روش صحیح خشک نمودن یا تمیز کردن مقعد بعد از اجابت مزاج به کودک و استفاده از دستمال مرطوب و نرم به کودکان کاملا اموزش داده شود.
  • برای تسکین درد می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • مصرف دوز مناسب استامینوفن برای کنترل درد مقعد کودک
  • مصرف داروهای ضد هموروئید بدون نسخه مخصوص کودک با نظر پزشک

اگر بعد از انجام این روش ها در عرض دو هفته هموروئید بهبود نیافت یا خون ریزی شدت یافت حتما باید به پزشک مراجعه شود در موارد شدید بیماری که با این روش‌ها کنترل نمی‌شود، معمولاً جراحی توصیه خواهد شد و از آن‌جایی که کودک در سن رشد است، روش باند لاستیکی برای از بین بردن هموروئید کودک پیشنهاد نخواهد شد.

شدت بیماری همورویید در کودکان

بیماری بواسیر , هموروئید در کودکان کمتر دیده می شود اما با وجود این درصد کم این بیماری در کودکان مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد و ان را جدی گرفت تا کودک دوباره دچار این بیماری نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.