کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

تکنیک های جراحی مدرن بینی

تکنیک های جراحی مدرن بینی

تکنیک های جراحی مدرن بینی : همان طور که می بینیم جراحی بینی امروزه نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده امروزه با پیدایش روش های جدید و مدرن داوطلبان جراحی بینی نیز چند برابر شده اند. منظور از راینوپلاستی یعنی اصلاح بینی، جراحی بینی در گذشته بیشتر در کشور هند بود و تاریخچه رینوپلاستی هم به هند برمی گردد. راینوپلاستی در واقع یعنی هرگونه جراحی بینی که در جهت کوچک کردن و یا در پاره ای از موارد بزرگتر کردن بینی، کم کردن و یا گاهی افزایش طول بینی، برداشتن برجستگی پشت بینی، کوچک کردن نوک بینی و تغییر شکل نوک بینی، کوچک کردن یا هم اندازه کردن سوراخهای بینی و یا تغییر زاویه بین بینی و لب انجام می شود.

تکنیک های جراحی مدرن بینی

تکنیک های جراحی مدرن بینی

با این تغیراتی که با این جراحی در بینی انجام می دهند هدف راینوپلاستی مشخص می شود که ساختن یک بینی زیبا و بی نقص که به چهره فرد بیاید. در اینجا منظور از جراحی بینی مدرن یعنی ای که این عمل با بالاترین و برترین تکنیک ها انجام میشود و نتایج حاصل شده همگی خوب و نتیجه بخش بوده است.

روش های نوین جای روش های قدیمی را گرفته است و تکنیک های که امروزه در جراحی ها استفاده می شود کاملا متغیر می باشد. نتیجه این تغیرات را ما در نتیجه عمل های زیبایی بینی می بینیم که چقد موفقیت آمیز شده است. در گذشته تنوع جراحی مثل الان نبود که فقط کسانی زیر تیغ جراحی می رفتند که از دماغ بزرگ و یا قوز دار خودشان رنج می بردند و با انجام این عمل اعتماد به نفس و چهره خوبی نسبت به قبل پیدا می کردند.

وقتی بیمار برای رفع قوز روی بینی اش به جراح مراجعه می کرد جراح کاملا برایش شرح می داد که چه تغیراتی در بینی اش اعمال خواهد شد. در این روش وقتی که قوز روی بینی کاملا تراش و برداشته می شود، بینی قوس نسبتا زیادی پیدا می کند و یک حالت فرو رفتگی روی بینی فرد ایجاد میشود در این حالت نوک بینی هم تیز و به حالت سر بالا تراش داده میشود. بیمار در این حالت با یک بینی قوس دار و نوک تیز مواجه است. در این نوع جراحی که قبلا روی تعداد زیادی متقاضی جراحی زیبایی بینی هم انجام شده است باریک شدن بیش از حد پل بینی که این امر شکل صورت را نامتناسب جلوه می دهد و با سایر اجزای صورت هیچ تناسبی ندارد.

یکی دیگر از معایب این مورد است که سوراخ های بینی خیلی کوچک می شود که کاملا غیر طبیعی و کاملا مشخص است که جراحی شده است و با یشتر چهره ها این نوع عمل نتاسب ندارد.

تغییرات کمتر نتایج مطلوب تر و طبیعی تر

با پیدایش شیوه های جدید در جراحی بینی ما شاهد این هستیم که با استفاده از این روش ها نتایج خوب و رضایت بخش تری از متقاضیان جراحی می بینیم که حاصل این روش های جدید جراحی های به شکل های کاملا طبیعی و متناسب با چهره افراد به دست می آید؛ و شاهد این هستیم که امروزه و با ابداع روش های جدید برای تغیر در هر نقطه بینی و با هر عیب و نقصی که دارد تکنیک های جراحی تغییر کرده است؛ و بخاطر دقت و تکنیک بالای این جراحی های مدرن به وجود آمده است نتایج جراحی ها نسبت به گذشته طبیعی تر شده و دوام بیشتری پیدا کرده است.

در روش نوین جراحی ابتدا دکتر بینی را با سایر اجزای صورت مقایسه می کند و مطمئن می شود که این نوع جراحی بینی چقدر با اجزای دیگر تناسب و همخوانی پیدا خواهد کرو و فرم صورت چقدر تغییر می کند در این روش با دقت از اندازه های خاصی استفاده می کنند تا مطمئن شوند که هارمونی صورت، هم به صورت علمی ترسیم شده و هم جذاب است.

راه حل های جدیدی برای طبیعی تر شدن ظاهر بینی در جراحی ترمیمی

مطمئنا وقتی که فرد برای انجام جراحی به پزشک جراحش مراجعه می کند و آخرین مشاوره و خواسته هایش را بیان می کند انتظار دارد که جراحی تمام جوانب را بررسی کند و تمام معایب بینی او را رفع کند جراحی بینی از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است پزشک باید طوری جراحی کند که بعد از گذشت چند سال هم بینی با مشکلات دیگر مواجه نشود.

در گذشته برای ترمیم بینی های که بعد از جراحی دچار مشکل یا عمل مجدد می شودند از مواد مصنوعی یا پروتزهای با انواع برند ها که این پلیمرها از موادی ساخته شده بودند که سرطانزا یا حساسیت زا نبودند و شانس عفونت پائینی هم داشتند در روش های امروزی به جای استفاده از این مواد مصنوعی برای ترمیم از غضروف های خود بیمار برای رفع مشکلات بینی استفاده می کنند. توجه داشته باشید که بیمارهایی که اسکلت بینی آن ها قوی نیست و ضعیف است دکتر اولین پیشنهادی که برای ترمیم می دهد استفاده از غضروف خود بیمار است اگر به هر دلیل بیمار راضی نشد انتخاب دوم، ایمپلنت مصنوعی است.

همان طور که گفتیم تصمیم گیری کاملا به بیمار مربوط است و اینجا انتخاب بیمار در راس است درجراحی ترمیم بینی، این نکته باید در نظر گرفته شود که اینجا فردی که عمل مجدد لازم دارم دیگر نباید منتظر نتیجه ایده آل مثل عمل بینی اول خود باشد چون همان طور که این عمل ترمیمی است و از اسمش هم مشخص است به ترمیم بینی می پردازد و تا جای ممکن برای زیبایی بینی نیز تلاش خواهد شد

نقش تکنیک های جراحی بینی مدرن در عمل ترمیمی

همانطور که از اسمش مشخص است جراحی ترمیمی یعنی بیمار از عمل اول خودش رضایت ندارد یا عوارضی داشته و یا دچار مشکلات تنفسی شده است و موارد احتمالی دیگر و برای رفع این مشکلات باید روی بینی بیمار جراحی ترمیمی انجام گیرد برخی مواقع خود فرد نیز در نتیجه جراحی بینی اولیه نقش دارد و با رعایت نکردن مراقبت های بعد از جراحی بینی و یا بر اثر وارد شدن ضربه به بینی، نیاز به جراحی ترمیم بینی دارند.

اگر قسمتی از بافت بینی تخریب شده باشد جراح برای بازسازی آن روش نوینی را به کار می برد و اگر نیاز به اضافه نمودن غضروف باشد این اقدامات را انجام می دهد در این عمل هدف از عمل فقط زیبایی نیست بلکه رفع مشکلاتی که در عمل اول به وجود آمده است. در جراحی ترمیمی دقت و بکار بردن تکنیک های مدرن از خلاقیت های جراح است او باید با دقت سعی در رفع مشکلات کند تا بیمار نتایج بهتری از زیبایی و تنفس نسبت به اول دریافت کند.

اغلب توصیه پزشکان به بیمارانی که برای عمل دوباره نزد آن ها مراجعه می کنند این است که حتما چند جلسه مشاوره شرکت کنند اصلا جای نگرانی ندارد با روش های مدرن تمام معایب عمل اول ردر بیشتر موارد نتایج ضعیف می تواند با جراحی مجدد اصلاح شود. رفع میشود حتی شاهد هستیم که انجام جراحی دوم و جراحی سوم هم بین متقاضیان بسیار رواج پیدا کرده است.

همیشه جراحی مجدد یا ترمیمی از جراحی اولیه مشکل تر و پیچیده تر است و جراح نیاز به برنامه های دقیق تری برای پرداختن به همه اجزای بینی نیاز دارد. در جراحی ترمیمی رایج ترین مشکل، جراحی بیش از حد تهاجمی است. به این معنی که مقدار زیادی از غضروف و استخوان بیمار برداشته شده است و حالا نیاز به پیوند غضروف، دنده یا موارد دیگر است.

نگرش قرن ۲۱ به جراحی زیبایی بینی: پیوند زیبایی و کارایی

امروزه یکی از پر طرفدارترین جراحی های زیبایی در بین مردان و زنان جراحی زیبایی بینی است که به شدت بین مرد ها و زن ها محبوبیت دارد یک جراح خوب برای نتیجه بهتر باید تمام تکنیک های روز را اجرا کند. از آن جایی که فرم و شکل صورت های افراد با هم فرق دارد پس اینجا پزشک باید بنا به تناسب صورت بیمار تغییراتی را باید اعمال کند و بینی طبیعی باید با تمام اجزای صورت همخوانی داشته باشد.

این تیغه در قسمت عقب بینی از استخوان و در قسمت جلویی بینی از جنس غضروف است و بروی آن لایه ی پوشاننده یا همان مخاط بینی قرار گرفته است.

اگر بعد از جراحی بینی سپتوم (تیغه میانی بینی، از جنس استخوان و غضروف که دو طرف بینی را از یکدیگر جدا می کند) کج و یا دچار انحراف شده باشد، اگر میزان انحراف قابل توجه باشد این امر می تواند باعث وجود برخی مشکلات تنفسی هم چنین می تواند باعث خرخر حین خواب و نیز خون ریزی از بینی شود. به این خاطر در این عمل بینی، باید انحراف تیغه میانی بینی را نیزاصلاح کرد تا این مشکلات نیز برطرف شوند.

پس دانستید که سپتوم یا همان تیغه میانی بینی نقش بسیار مهمی را در جراحی زیبایی بینی ایفا می کند اثرات آن هم بر روی تنفس از راه بینی هست و هم اثر برروی ظاهر بینی دارد. برای رفع این مورد از جراحی سپتوپلاستی انجام می شود. اصلی ترین عاملی که برای انجام این عمل وجود دارد بازسازی غضروفی که دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند و انحراف به حدی باشد که تیغه میانی در محل اصلی خود یعنی مرکز بینی قرار نگرفته باشد و هدف اصلی از انجام این جراحی یعنی سپتوپلاستی اصلاح سپتوم بینی به منظور بهبود مسیر جریان هوا در داخل بینی می باشد.

بسیاری از بیماران حین مراجعه از پزشک می خواهند که حین عمل سپتوپلاستی رو ی بینی عمل زیبایی هم انجام بدهند انجام همزمان این دو باهم بستگی به نوع انحراف بینی بیمار دارد اغلب پزشک ها وقتی انحراف بینی بیمارشان زیاد باشد این پیشنهاد را قبول نمی کنند و اول عمل سپتوم را انجام می دهند.

در جراحی زیبایی بینی برای حاصل شدن نتیجه خوب برای بیمار اگر جراحی با دقت و حساسیت بالا انجام شود نتیجه حاصل رضایت بخش خواهد بود یک تراش خیلی جزیی هم می تواند باعث نارضایتی بیمار شود اینجا نوع پوست بیمار هم در نتیجه زیباییی عمل نقش دارد. درست است که در جراحی بینی پوست بیمار هیچ تغییری نمی کند اما بیشتر جراحان زیبایی این گفته تاکید دارند که بیمارانی که پوست بینی آن ها خیلی ضخیم می باشد و یا خیلی نازک جراحی بینی آن ها معمولا کمی دشوار میشود چون بینی های با پوست ضخیم ریزه کاری و ظرافتی که حین عمل دکتر روی بینی انجام می دهد انجام می دهند دیده نمی شود و برعکس وقتی پوست نازک باشد عیب های کوچکی که از دست جراح در رفته و باقی مانده است به خوبی دیده می شود.

اهمیت هارمونی صورت در جراحی بینی مدرن

اهمیت جراحی زیبایی بینی با توجه به دیگر اجزای صورت وقتی پررنگ‌تر می‌شود که تغییری که حین عمل روی بینی انجام می شود در اجزای دیگر صورت شکل نگیرد و تغییر شکل خاصی در لب یا گونه فرد ایجاد نشود

در عمل طبیعی که امروزه با روش های جدید انجام می شود و طرفداران بی شماری نسبت به عمل های قدیمی دارد ابتدا دکتر زاویه بین پیشانی با بینی و بینی با لب را مشخص می کند و جوری عمل می کند که این زاویه ها زیاد یا کم نشود و تغییری در چهره فرد ایجاد نشود در روش مدرن دست دکتر در تعیین زاویه بینی با اجزای دیگر صورت بازتر است امروزه استاندارد های معینی وجود دارد که رابطه ی بینی، صورت و چشم ها و سایز بینی را مشخص می کند و در واقع جراحی بینی مدرن در اعمال این جراحی ترکیبی از هنر و عمل را با دقت ارائه می دهد.

برای مثال اگر شما از صورتی گرد برخوردارید جراح زیبایی بنا به فرم صورت شما به شما بینی‌های کوتاه‌تر را پیشنهاد می دهد و برعکس برای صورت‌های کشیده و بیضی‌شکل، بینی‌های کوتاه جالب و مناسبی نخواهند بود و خیلی بینی با اجزای دیگر ناهمخوان تر و غیر طبیعی می شود در جراحی های قدیمی تمام سعی جراح ها بر این بود که تغییر اعمال شده در بینی بیمار در اجزای صورت هم نشان داده شود و مشحص شود که بیمار جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) انجام داده است اما امروزه این طور نیست و بیماران دوست دارند نتیجه عمل کاملا طبیعی و با هارمونی صورتشان همخوانی داشته باشد.

نقش جلسه ی مشاوره برای جراحی بینی مدرن

برای نتیجه گرفتن بهتر در هر عملی معمولا نیاز به مشاوره وجود دارد عمل جراحی بینی هم با وجو حساسیت بالا نیاز به انجام مشاوره دارد ابتدا بیمار برای انتخاب جراح خود باید خیلی تحقیق انجام دهد با مشاهده عمل های او و عکس های بیماران قبل و بعد از عمل بینی می تواند انتخاب کند که ایا این جراح می تواند بین دلخواه او را بتراشد شما در صورت امکان به مطب دکتر جراح مراجعه کنید و با بیماران از رو در رو صحبت کنید و میزان رضایت آن ها را از جراحی مطلع شوید. بهتر است که مشاوره قبل از جراحی را بسیار جدی بگیرید جراح در این مشاوره تمام معاینات نهایی و تمام عکس های شما را بررسی و ایرادات بینی در حضور خودتان و آنالیز مى شود و مشخص می شود که با انجام جراحی چه ایراداتی در صورت شما رفع می شود و در صورت نتیجه گرفتن جراح به شما تاریخ انجام عملتان را اطلاع می دهد.

ویژگی های فردی چه تاثیری در انتخاب تکنیک های جراحی بینی دارد؟

روش جراحی مدرن به بیمار یک بینی طبیعی را هدیه می دهد که نسبت به روش های دیگر جای برش و بخیه خیلی محسوس است و بینی با صورت هم خوانی و هارمونی دارد پس زمانی جراحی بینی طبیعی است که اندازه و شکل آن متناسب با فرم و سایر اجزای صورت باشد و زمانی که دوستان ما یا آشنایان بینی فرد را مشاهده می کنند متوجه عمل بینی فرد نشوند. در جراحی بینی طبیعی معمولا به اصلاح انحراف و یکسان کردن تیغه ی بینی می پردازند و تغییرات بسیار زیادی در ظاهر بینی نمی دهند. در تعیین نتیجه خوب و رضایت بخش از عمل جراحی زیبایی بینی به جز ساختار شکل گوشتی بودن یا استخوانی بودن بینی بیمار جنس و نوع پوست هم تاثیر دارد قومیت های که افراد آن پوست ضخیم تری داشته باشند دراین افراد جراح نیازمند تکنیک های تخصصی تر برای شکل دادن به نوک بینی است که نیازمند مهارت و تجربه بیشتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.