کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

آداب پذیرایی تشریفاتی و رسمی

آداب پذیرایی تشریفاتی و رسمی

آداب پذیرایی تشریفاتی و رسمی : اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید میزبانی تان از هر لحاظ بی عیب و نقص و کامل باشد،مطالب این مقاله را بخوانید تا با روش های برگزاری یک مهمانی بی نقص را آشنا بشوید،در ادامه با تشریفات عروسی شب آرا نور همراه باشید .

چگونگی آداب پذیرایی تشریفاتی و رسمی

در مهمانی ها و جلسات هنگامی که کارغذا خوردنتان به پایان رسید،هیچ موقع بشقاب خالی خود را به طرف جلو هل ندهید چون این عمل دور از آداب غذا خوردن می باشد.
در هر زمانی برای رعایت آداب پذیرایی تشریفاتی و رسمی،برای بریدن و تکه و جدا کردن غذایی چنگال را در دست چپ خود بگیرید،و برای برش دادن میوه کارد را با دست راست خود بگیرید،و درآخر هر چیزی را که می خواهید با چنگال برش دهید چنگال را سفت روی آن چیزنگه دارید و بعد با چاقو یا کارد آن را ببرید و میل نمایید،و در پایان چنگال را به دست راست خود انتقال دهید،در مجالس رسمی و تشریفاتی شیوه نشستن باید به گونه ای باشد که همیشه راست و مستقیم بنشینید و هرگز به سمت جلو یا عقب خم نشوید .

آداب پذیرایی تشریفاتی و رسمی

آداب پذیرایی تشریفاتی و رسمی

در هنگامی که مشغول صرف غذا هستید به صحبت های دلنشین و مطبوع بپردازید و سعی کنید از مطرح کردن سخنانی که به بحث و جدل منتهی می شوند پرهیز کنید.
اگر در هنگام صرف غذا تکه هایی از غذایی که می خورید لای دندانتان گیر کرد،از مهمانهایتان عذرخواهی بکنید و به دستشویی بروید و در آنجا آن چیزی که بین دندان هایتان گیر کرده را ازلای دندانتان در بیاورید.

ویژگی های آداب پذیرایی تشریفاتی و رسمی

در موقع صرف غذا سعی کنید آرام باشید و با آرامش و آرامی غذایتان را صرف کنید،همانگونه که می دانید غذا خوردن با عجله میزبان،بی احترامی به مهمان می باشد.
پیشنهاد می کنیم برای تسلط خوب برمهمانی و داشتن یک میزبانی خوب بهتر است آقا و خانم میزبان هردوشان در دو انتهای میز غذاخوری بنشینند و یا اگر امکانش باشد در وسط میز غذاخوری و در مقابل یکدیگر بنشینند.
اگر مهمان هایتان اشخاص مهم و خاصی باشند پیشنهاد می کنیم که خانم میزبان در طرف راست خانمی که میهمان است بنشیند و مهمان آقا نیز به صندلی سمت راست میزبان آقا راهنمایی شود و در آنجا بنشینند.
در کل شیوه صحیح نشستن میهمان ها باید به صورتی ترتیب داده شود که دونفر آقا چه میزبان یا مهمان و هیچ کدام از خانم ها نه میزبان و نه مهمان کنار یکدیگر ننشینند .
طرز قرار گرفتن و نشستن مهمان ها را طوری ترتیب دهید که مهمان هایی که متاهل هستند در مقابل همدیگر و زوج هایی که نامزد هستند در کنار همدیگر بنشینند.
طرز نشاندن مهمان ها در کنار هم باید به صورتی باشد که افراد ریش سفید و بزرگترهای فامیل در صندلی های بالایی میز بنشینند و افراد جوانتر نیز در اطراف آنها بنشینند.
در مورد سرو غذا از قانون عقربه های ساعت پیروی کنید،به این صورت که سرو غذا را از سمت چپ شروع کنید و درسمت راست خاتمه دهید ،و همچنین بهتر است که را از سمت چپ مهمانها سرو شود و ظرف های غذا ازسمت چپ مهمان ها جمع شوند .

آداب پذیرایی در تشریفات مجالس

در برگزاری مراسم تشریفاتی و رسمی ، هنگامی که شروع به صرف غذا می کنید بهتر است دستمال سفره را برروی زانوهایتان پهن کنید،و اجازه دهید تا پایان صرف غذا به همان شکل روی زانوهایتان بماند،از دستمال سفره ها فقط برای پاک کردن دهانتان استفاده کنید آن هم به صورت جزئی.هرگز دستمال سفره را به پیشانی و صورت خود نزنید، اگر قصد دارید زمان اندکی صندلی خود را ترک کنید،در صورت امکان دستمال سفره خود را که روی زانوهایتان پهن بود را روی صندلی بگذاریدکه سایرین و پیش خدمت آن را ببینند،هنگامی که صرف غذای شما به پایان رسید ،دستمال سفره خود را مرتب کنید ودر سمت راست بشقاب غذایتان قرار دهید،هرگز دستمال سفره را مچاله نکنید.

تا زمانی که میزبان شروع به صرف غذا نکرده است ، یا به نحوی به شما اجازه صرف غذا را نداده است ،شما نباید قبل از میزبان شروع به صرف غذا بکنید،این عمل برخلاف آداب پذیرایی تشریفاتی و رسمی می باشد.

از آداب پذیرایی تشریفات مجالس این است که،در موقع صرف غذا به هیچ وجه از سر میز غذا بلند نشوید وبروید مگر اینکه کارتان خیلی ضروری و واجب باشد،این کار واجب وضروری می تواند دستشویی رفتن باشد ،یا ممکن است شما دچار حالت تهوع شده باشید،اگر چنین حالتی به شما دست داد،می توانید از مهمان ها و حاضرین عذرخواهی کنید و میز غذا را ترک نمایید .

در هنگام غذا خوردن در مجالس رسمی و تشریفاتی شایسته است لقمه هایتان را خیلی کوچک بردارید،و در هنگام غذا خوردن دهانتان را ببنید و غذایتان را بجوید،اگر دهانتان پربود با این حالت به هیچ وجه صحبت نکنید،که اصلا کار خوب و شایسته ای نیست و از آداب غذا خوردن به دور است.

هرگز به غذایتان قبل از آنکه طعم آن را مزه کنید ادویه ای نیافزایید،این عمل نوعی بی احترامی به میزبان و همچنین آشپز غذا محسوب می شود.
هیچ موقع سر میز غذا سیگار نکشید .

نکات مهم بعد از پذیرایی تشریفاتی و رسمی

هنگامی که صرف غذایتان به اتمام رسید،دست های خود را برروی زانو ویا روی میز بگذارید،به این صورت که مچ دست هایتان را روی لبه میز قرار دهید،در هنگام صرف غذا هرگز آرنج خود را روی میز قرار ندهید.
وقتی کسی شما را در رستوران مهمان می کند،بهتر است از انجام برخی کارها پرهیز نمایید،نخست اینکه باقی مانده غذای خود را جمع نکنید تا با خود به خانه ببرید،و دیگر اینکه غذایی سفارش ندهید که گران باشد.

اگر قصد دارید در رستوران غذا میل کنید ،سعی کنید غذاهایی سفارش دهید که برای خوردن آنها به قاشق و چنگال نیاز باشد،هرگز غذایی سفارش ندهید که نیاز است با دست خورده شود،برای خوردن این غذاها یک زمان غیر رسمی اختصاص دهید.

اگر در موقع خوردن سوپ،خیلی داغ بود ،هرگز آن را با دهان خود فوت نکنید تا خنک بشود،تنها کاری که باید بکنید این است که مقداری صبر داشته باشید تا خودش خنک بشود،در هنگام میل چای برای خنک شدن چای را در نعلبکی نریزید،در این مورد نیز مقداری صبر کنید تا خودش خنک شود.
اگر در هنگام غذا خوردن یکی از قاشق یا چنگال شما روی زمین بیافتد،بهتر است آن را بردارید وبه پیش خدمت بدهید،واز او درخواست کنید برای شما یک قاشق یا چنگال دیگر بیاورد.

مراقبت های پذیرایی در تشریفات

و از دیگر آداب پذیرایی تشریفاتی و رسمی این است که اگر بطور اتفاقی وناخواسته باعث شدید چیزی روی لباس مهمان دیگر که در کنار شما نشسته است بریزد،بهتر است خونسردی خودتان را حفظ نمایید و از او عذر خواهی کنید و بگذارید که خود آن شخص ویا پیشخدمت آن را تمیز کند،بهتر است شما هیچ کاری نکنید.
در پذیرایی تشریفاتی و رسمی،هرگاه شخصی از شما درخواست کرد که نمک یا فلفل را به او بدهید،هردوتا را هم نمک و هم فلفل را به او بدهید،حتی اگر آن فرد یکی را از شما درخواست کرده باشد.

اگر قصد دارید در میان صرف غذا آب یا مایعات دیگری میل نمایید بهتر است قبل از نوشیدن آن لبهایتان را با دستمال پاک کنید با این کار روی لیوان اثری از چربی نمی ماند.
سعی کنید کلماتی همچون متشکرم ویا لطفا را در هنگام صرف غذا زیاد به کار ببرید .
اگر در موقع صرف غذا از داخل غذایتان تار مو یاچیزی پیدا کردید،هرگز در جلوی مهمان ها آن را اعلام نکنید،کار درست این است که پنهانی آن چیز را از غذایتان بیرون بیاورید .
در مراسمات تشریفاتی و رسمی سعی کنید بعد از تمام شدن صرف غذایتان از میزبان و همچنین آشپز غذاها قدردانی و تشکر کنید،و از غذاهایی که میل کردید تعریف و تمجید داشته باشید،حتی اگر غذاها زیاد باب میل شما نباشد،بازهم تشکر کردن کار مناسبی و شایسته ای است،نیاز به دروغ گفتن نیست،شما می توانید از چاشنی غذا و یا سس غذا تعریف و تمجید کنید .

آداب پذیرایی تشریفاتی و رسمی

از دیگر آداب پذیرایی تشریفاتی و رسمی این است که اگر در بین غذاها سوپ باشد،در موقع صرف سوپ بهتر است کل قاشق را در دهانتان نبرید،و سوپ را هورت نکشید،بهترین کار برای صرف سوپ این است که سوپ را از لبه قاشق اندک اندک بخورید.
اگر دربین منوی رستوران می خواهید غذایی سفارش دهید که برایتان نا آشنا است و از محتویات آن آگاهی ندارید،در این مورد می توانید از پیشخدمت راهنمایی و کمک بخواهید .
اگر در محتویات غذایتان استخوان یا غضروف باشد،شما می توانید با چنگال استخوان یا غضروف را جداکنید،هرگز با دستتان برای جدا کردن گوشت از استخوان استفاده نکنید،بعد از جداسازی استخوان از گوشت،آن را در یک گوشه بشقاب تان قرار دهید.

غذاهایی که نیاز است شما با دستتان بخورید از جمله؛تکه نان،ساندویچ،بلال،گوشت دنده ها،بال و استخوان مرغ،صدف و خرچنگ خوراکی،میوه های کوچک،برخی شیرینی ها،سیب زمینی سرخ شده ،چیپس،ترشی،بعضی از سبزیجات و پیتزا هستند.

اگر در خدمات مجالس رسمی و تشریفاتی در مورد چگونگی صرف یک غذا آشنایی ندارید،بهتر است به افراد دیگر نگاه کنید تا ببینید چگونه آن را صرف میکنند .
سعی کنید هرگز قاشق یا چنگالی را که استفاده کرده اید روی میز قرار ندهید،بهتر است آن را در داخل بشقابتان بگذارید .
بهترین حالت نشستن در هنگام صرف غذا صاف نشستن و تکیه دادن است،هرگز صورتتان را به سمت غذا نبرید،بهترین کار این است که غذا را با قاشق یا چنگال به سمت دهان خود ببرید،وداخل دهانتان بگذارید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.