کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

موهای کاشته شده کی رشد می کنند

موهای کاشته شده کی رشد می کنند

فهرست مطالب [نمایش فهرست]

۵ (۱۰۰%) ۱ vote

رشد موی کاشته شده , موهای کاشته شده کی رشد می کنند :  یک سوال مهمی که در ذهن اشخاص بعد از کاشت مو بوجود می آید این است که موهای کاشته شده کی رشد می کنند؟

رشد موی کاشته شده

روز صفر : منظور همان روز انجام عمل کاشت مو می‌باشد.

روزهای ۱ – ۵ : مهم ترین زمان برای مراقبت از موهای کاشت شده در هفته اول پس از عمل کاشت مو می باشد. در ۵ روز اول بعد از انجام عمل، بیمار در قسمت پیشانی و پشت سر گرفتار ورم خواهد شد چون موهایی که پیوند زده شده از این قسمت ها برداشته شده است. همچنین پوست سر در ناحیه ای که جهت کاشت موهای تازه ،بریدگی های ریزی وکوچکی در آن ایجاد می شود قرمز و گاهی متورم می‌شود. این قرمزی غالبا یک تا دو هفته پس از عمل از بین می رود .حساسیت ناحیه ای که از آنجا مو جهت کاشت برداشته شده هم پس از گذشت چند روز کاملاً برطرف می‌شود.

روزهای ۶ – ۱۰ : در این برهه زمانی، در سطح سر بیمار آثاری از ورم نخواهد بود و قرمزی پوست هم باید کاملاً برطرف شده یا خیلی ناچیز باشد . در ناحیه هر یک از واحدهای فاماکاما (حاوی ۱ تا ۴ تار مو)کاشته شده، پوسته ریزی تشکیل می‌شود که در واقع لایه پوست خشک شده در محل عمل است. در طول این مدت، پزشکان متخصص با شستشوی کامل گرافت‌های مو و سپس مالش ملایم آن‌ها با نوک انگشت، این پوسته‌های ریز را از سطح سر خارج می کنند .با انجام مداوم این کاردر نهایت تا روز دهم پس از عمل، همه این پوسته‌ها برطرف شده و موهای کاشته شده تقریبا ظاهری شبیه به موی کوتاه شده خواهد داشت. درنهایت در حدود روز دهم، بخیه‌های ناحیه زخم‌ها کشیده می‌شود و سر تقریبا به حالت عادی برمی گردد.

هفته ۲ – ۳ :  دقت کنید که تار موهای کاشته شده بر روی سر به صورت همیشگی نمی مانند پس از مدت حدود دو یا سه هفته این تار موها می ریزد ریزش این موها تا اوایل هفته سوم وچهارم ادامه پیدا می کند .باید توجه کرد که ریزش این موها از مراحل طبیعی از فرایند بهبودی موهاست و اتفاق غیر قابل پیش بینی نیست. دلیل ریزش موهای ‌تازه کاشته شده آن است که تار اصلی مو از درون فاماکول رها می‌شود، اما خود واحد فاماکاما و پیاز مو کاملاً سالم و بدون تغییر می باشند و یک تار موی تازه از درون آن‌ها رشد می‌کند. درواقع این مراحل قسمتی از چرخه طبیعی رشد موها می باشد .

موهای کاشته شده کی رشد می کنند؟

آخر ماه ۱ – اول ماه ۲: اواخر ماه اول و اوایل ماه دوم فاماکول‌های مو بر طبق چرخه طبیعی رشد مو، وارد مرحله استراحت می‌شوند ومیزان ریزش و رشد مو متوقف می شود . طول مرحله استراحت موها قبل از آنکه دوباره مرحله رشد موهاآغاز شود، می‌تواند خیلی متفاوت باشد. در این مرحله مقدار موهای موجود در سطح سر، دقیقاً مانند زمانی است که هنوز اقدام به کاشت مو نشده بودو اشخاص می‌توانند طبق همان وضعیت ظاهری که قبل از عمل داشته‌اند در اجتماع حضور یابند به سر کارشان بروند وبه کارهای عمومی خود بپردازند . همچنین در این زمان از مرحله کاشت مو فرد می تواند موهای خود را به هر حالت که می خواهد فرم داده ورنگ کند .

رشد موی کاشته شده در دو تا ۹  ماه

ماه‌های ۲ – ۴ :

رشد موها در این برهه زمانی بیشتر می شود وموهایی که که تازه می رویند دیده می شوندمیزان وزمان رشد موها در افراد مختلف متفاوت است . در برخی از بیمارها، رشد موهای تازه به فاصله کوتاهی پس از رویش اولیه مو آغاز می‌شود،این حالتی است که سرعت رشد مو زیاد است اما در برخی دیگر موها دیرتر آغاز به رشد می‌کند. موهای تازه را در این مرحله می‌توان دید اما به خاطر آنکه هنوز از زیر پوست سر خارج نمی شود ، به‌صورت نازک و کم‌پشت دیده می‌شود. قسمت عمده موهای طبیعی نیز در این زمان دوباره رشد می‌کنند. ناحیه از پوست سر که موهای کاشته شده از آنجا برداشته شده یا به اصطلاح ناحیه دهنده مو نیز کاملاً بهبود پیدا می‌کند و قرمزی وتورم آن به صورت کامل از بین می رود .

ماه‌های ۵ – ۹ :

فاصله بین ماه های پنجم تا نهم پس از عمل کاشت مو مرحله شدت یافتن رشد مو در ناحیه کاشته شده است .موهای کاشته شده نسبت به بقیه تارموها کم پشت تر هستند وطول تارموهای کاشته شده در این فاصله زمانی از عمل به طور متوسط ۸ سانتی متر است در این زمان در صورت تمایل می توان آنهارا کوتاه کرد. پس از گذشت این فاصله زمانی یعنی تقریبا در اواخر ماه نهم تغییرات مهمی درموهای کاشت شده ایجاد شده و شروع به پرپشت شدن وضخیم شدن می کنند .همچنین ناحیه دهنده مو نیز در پایان ماه ششم به صورت کامل بهبود می یابد و حالت انعطاف پذیریش را باز می یابد .

رشد موی کاشته شده در سال اول

سال اول : در اولین سالی که از کاشت مو می گذرد تقریبا در این مدت ۸۰ درصد از موهای کاشته شده رشد می کنند. اغلب این موها از پوست سر بیرون می‌آید وبه دلیل انکه هنوز تعدادی زخم کوچک ناشی از کاشت مو در سطح پوست سر باقی می ماند ممکن است موهای رشد کرده قدری پیچ دار و فر خورده باشند. در طول سال بعد، این حالت موها ب حالت قبلی خود برگشته و موها ظاهر طبیعی خود را به دست می‌آورد.

رشد موی کاشته شده در سال دوم

سال دوم : یک سال که از کاشت مو گذشت بعد از این مدت ظاهر نهایی موهای کاشته شده خود را نشان می دهد. در برخی از اشخاص ظاهر کامل مو در پایان سال اول ایجاد می شود، اما در برخی دیگر طی شدن مراحل بیرون آمدن موها و افزایش تراکم و ضخامت آن‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد. علاوه بر آن، همزمان با بلندتر شدن موها، تراکم و پرپشتی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود، به این دلیل که حجم موها در ناحیه کاشته شده بیشتر می شود .

برچسب ها: بهترین متخصص مو, پزشک مو, دکتر مو, رشد موی کاشته شده, روش کاشت, زیبایی مو, کلینیک مو, مو, موی کاشته شده
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.