کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

لمینت چیست و در چه افرادی مناسب بوده:

لمینت چیست و در چه افرادی مناسب بوده:

به لایه ی همرنگ دندان ها بوده که باعث اصلاح فرم و رنگ دندان ها شده و اگر دندان ها با فاصله درکنار هم هستند فاصله را بسته و بر روی دندان هایی که شکستگی دارند انجام میگیرد .

لمینت دندان چیست؟

بنیان اولیه یک لبخند زیبا، دندان ها هستند. اگر بیماری در رویای یک لبخند با دندان های تماماً سفید و ترتیبی بی نقص به سر می برد، دیگر این یک رویا نمی باشد.

دندانپزشکی زیبایی ، تلفیق ظریفی از اصول علمی و توانایی های هنری است. درمان لمینت پاسخگوی این نیاز بیماران می باشد. لمینت دندان یک درمان زیبایی بدون آسیب به دندان ها و با استحکام فوق العاده و زیبایی جاودانه می تواند یک لبخند زیبا به شما بدهد. لمینت یک درمان سریع برای رسیدن به یک لبخند زیبا می باشد. شما در این درمان زیبای مطابق میل خود می توانید رنگ و فرم دندان های خود را انتخاب کنید.

برای انجام لمینیت شرایط خاصی لازم است. برای درمان زیبایی شرایط فک و لثه باید مطلوب باشد. که این شرایط را دکتر دندانپزشک تشخیص می دهد که بیمار شرایط مطلوب برای این درمان را دارا می باشد یا نه.

احیاناً اگر بیماری مشکل فکی یا تحلیل لثه یا نیاز به ارتودونسی داشته باشد برای انجام این درمان مناسب نمی باشد. بیماری که از هر لحاظ برای درمان لمینیت مناسب باشد. در طی دو مرحله این درمان انجام می شود.

ابتدا بیمار در جلسه اول با تراش دندان ها در حد چند میل و بدون آسیب به دندان های تراش خورده می شود و بعد از آن مرحله قالبگیری انجام می شود. مرحله دوم، مرحله لابراتوار دندان می باشد که توسط لابراتوار انجام می شود.

لمینت دندان یک پوسته بسیار نازک از جنس سرامیک می باشد که همان جنس دندان طبیعی است و بسیار مقاوم که کاملا شبیه دندان طبیعی است و تک به تک ساخته می شود که بعد از ساخته شدن دندان ها توسط لابراتوار با مواد مخصوص به دندان های اصلی چسبانده می شود که چسب بسیار مقاوم و توسط اشعه یوی۷ انجام می شود. بعد از انجام لمینیت بیمار باید بهداشت دهان را کاملا رعایت کنند. از فشار زیاد یا ضربه زدن به دندان خود داری کنند. نخ دندان حتما باید استفاده شود هر ۶ماه یکبار برای چکاپ به دکتر خود مراجعه کنند. شما به راحتی می توانید غذا میل کنید. بدون فشار به دندان های زیری و دندان های لمینت شده، بر عکس کامپوزیت هیچ تغییر رنگی ندارند از شفافیت فوق العاده برخوردار می باشد.

و شما می توانید با خیالی آسوده و بدون آسیب به دندان ها از این درمان برای مرتب کردن و تغییر فرم دندان استفاده کنید. لمینیت یکی از بهترین درمان های زیبایی می باشد.

در صورت آسیب رسیدن به لمینیت یا شکسته شدن قابلیت تعویض آن وجود دارد و به هر دلیلی بر روی لمینیت ها تغییر رنگ به وجود آید می توان با یک پالیش به شکل اولیه خود باز گردد و شفاف و براق گردد. گاهی بر اثر ضربه یا فشار ممکن است لمینیت ها از روی دندان ها جدا شود که می توان با مراجعه به پزشک، به چسباندن دوباره آن اقدام کرد. در لمینیت دندان با مشاهده هر گونه التهام یا قرمزی لثه برای چکآپ مراجعه کنید تا از سلامت لثه های خود مطمئن شوید. در مطب دکتر سجودی تمام این درمان به صورت کاملا تخصصی و با کیفیت عالی انجام می شود.

انواع لمینت دندان و تفاوت آن ها:

لمینت به دونوع تقسیم و ساخته شده که بر اساس جنس و ساخت متفاوت بوده
– لمینت سرامیکی : مقاومت بیشتری نسبت به لمینت های کامپوزیتی دارند و ثبات رنگ بیشتری در مقایسه با کامپوزیت ها دارند و دارای ظاهر زیباتری هستند.

– لمینت کامپوزیتی : ثبات رنگ این نوع لمینت کمتر است ولی قیمت آن ها ارزان تر بوده و تراش کمتر دندان را از جمله مزیت هایش میتوان دانست.
ونیرها از جنس سرامیک هستند و در لابراتور ساخته میشوند که به آن ها سرامیکی گفته شده
ونیری که از جنس کامپوزیت است در مطب به صورت مستقیم ساخته میشودکه به آن کامپوزیتی گفته شده.

انواع لمینت دندان

شرایط درمان لمینت چیست؟

چه افرادی میتوانند از لمینت استفاده کنند و این درمان زیبایی را انجام دهند؟
باید بدانید که لمینت مشکلات دندان های قدامی را رفع کرده و کاربرد داشته و اگر دندانی با ضایعات زیادی همراه نباشد پس فقط درمان در حیطه ی مینای دندان بوده .
یکی از شرایط مهمی که هست نبودن عادت های دهانی بیمار است که دندان قروچه میتواند باعث شکستگی های دندانی که لمینت شده شود و به مرور زمان به آن آسیب وارد کند.

تراش دادن دندان در طی درمان  و قیمت لمینت دندان؟

تراش دادن دندان فرد به شکل و طرح اولیه ی دندان داشته و اینکه وضعیت دهانی فرد چگونه است و در مواقعی شاید تراش دادن دندان نیازی نباشد ولی در مواردی باید دندان تراش داده شود و مورد نیاز اشت و باید بسیار ظریف این کار انجام گیرد و حجم کمتری از دندان را تراشید .
عوارض جانبی دارد؟
بسیاری از افراد این سوال را داشته که آیا لمینت با عوارضی هست و آسیبی به دندان وارد میکند یا نه ؟

از جمله عوارضی که برای درمان لمنیت هست شامل:

۱- حساسیت های مدت دار بعد از درمان :

درمان لمینت هم مانند بقیه ی درمان های ترمیم دندان با حساسیت گرما و سرما روبروست و بعداز مدت زمانی این حساسیت از بین رفته و از بین رفته.

۲- شکستگی دندان لمینت شده:

برای اینکه طول عمر دندان درمان شده بالا رود باید فرد از ابتدا شرایط درمان را داشته باشد و به درستی انتخاب گردد و به بیماری های دهانی دچار نباشد تا از شکستگی دندان کاهش یابد و یکی از عواملی که طول عمر دندان را بالا میبرد نخوردن غذاهای سفت و گاز زدن های سخت بوده . اگر دندانی که درمان شده است و به علت های متفاوت با پریدگی و شکستگی همراه شود میتوان در ترمیم کردن آن با لمینت های سرامیکی و یا کامپوزیتی آن را اصلاح کرد.

۳- تغییر رنگ لمینت:

با خوردن نوشیدنی ها و غذاهای رنگدار و کشیدن قلیان و سیگار و خوردن چای و قهوه در مرور زمان به تغییر رنگ دادن لبه های دندان منجر شده و هرچقدر که این مواد بیشتر مصرف میشوند تغییر رنگ دندان نیز بیشتر شده و تاثیر بیشتری میگذارد و با کم کردن خوردن این مواد رنگی به سلامت دندان خود اهمیت داده و از تغییر رنگ آن پیشگیری کرده.

مراقبت های بعد از لمینت:

بعد از اینکه درمان انجام شد فرد باید مراقبت های دهانی لازم را به عمل آورده و با رعایت کردن بهداشت دندان ها از آسیب رسیدن به آن پیشگیری گردد.
اگر نیاز به جرم گیری دندان پیدا شد باید به دندانپزشک خود اطلاع داد که دندانش لیمنت است و اگر جرم گیری را با استفاده از دستگاه انجام می دهد باید احتیاط کامل را انجام دهد .
استفاده کردن بی رویه از دهان شویه ها که حاوی فلوراید ها هستند میتواند روی لمینت ها تاثیر گذاشته و قبل از استفاده از دهانشویه به متخصص دندانپزشکی خود اطلاع داده تا بر اساس تجویز دکتر استفاده شود.

جایگزین شدن لمینت به جای ارتودنسی؟

در برخی از تبلیغات ادعا شده که لیمنت کردن میتواند جایگزینی برای ارتودنسی کردن باشد . که باید گفت با توجه به اینکه ارتودنسی عوارضی را بر روی دندان ها گذاشته و با تحلیل دادن ریشه ی دندان ها شده و در برخی موارد با مشکلات قبلی بازگشت شده و اگر براکت های روی دندان ها برداشته شوند به حالت قبلی بازگشته انجام دادن لمینت میتواند جایگزینی برای ارتودنسی باشد زیرا مدت زمان کمتری را برده و درمان خوبی است.

طول عمر دندان لمینت شده ؟

در بیشتر موارد افراد سوال میکنند که ممکن است لمینت از دندان جدا شود و یا در مرور زمان پوسیده شود که باید گفت لمینت که به درستی نصب شود و طراحی دقیقی داشته باشد هیچوقت از دندان جدا نمیشود ولی اگر به درستی نصب و طراحی نشود احتمال جداشدنش وجود داشته.

اگر محیط دهان با تغییرات گرما و سرما روبرو شود باعث جداشدن لمینت شده و باید کارهای مراقبتی لازم را انجام داد تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری گردد.

از گاز زدن و جویدن ته دیگ ها و میوه های سفت باید خودداری کرد و مراقبت های لازم آن انجام گیرد تا عمر لمینت دندان افزایش پیدا کند.
دندانی که روی آن ترمیم لمینت دندان انجام شده به همان اندازه پوسیده میشود که دندان طبیعی میپوسد و به همان اندازه که به دندان طبیعی اهمیت بهداشتی داده میشود باید به دندان درمان شده نیز داد تا سالم بماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.