کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

رنگ مو , نکته هایی برای رنگ کردن موی سر

رنگ مو , نکته هایی برای رنگ کردن موی سر

رنگ مو , نکته هایی برای رنگ کردن موی سر ، رنگ مو از چه چیزهایی تشکیل شده است؟ ، انواع رنگ مو طبیعی ، انتخاب رنگ مو ، رنگ کردن موها در دوران بارداری ،آیا رنگ کردن به موها آسیب می رساند ؟ : رنگ کردن مو در بین اکثر بانوان و عده ای از مردان رایج است . به طور متوسط ۹۵ درصد از زنان از رنگ مو استفاده می کنند . در دهه های اخیر استفاده از رنگ مو برای مردان با تمسخر اطرافیان همراه بود ، از این رو خیلی از مردان از رنگ مو استفاده نمی کردند. اما امروزه استفاده از رنگ مو در بین مردان برای پوشاندن موهای سفید باب شده است . در بین زنان عده ای بخاطر گذشت سن و سفید شدن رنگ موها ، موهای خود را رنگ می کنند ، . عده ای بخاطر تنوع و زیبایی نسبت به این کار اقدام می کنند .

در گذشته ، برای تهیه ی رنگ تیره از جوشاندن پوست گردو و تره فرنگی استفاده می شد . ولی امروزه رنگ مو به طور گسترده در بازار موجود است . در مورد انتخاب نوع رنگ مو و نحوه استفاده از آن یکسری سوالاتی مطرح است ، که در ادامه ی این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت .

مواد تشکیل دهنده ی رنگ مو

مواد تشکیل دهنده ی رنگ مو

مواد تشکیل دهنده ی رنگ مو

در طی فرآیند رنگ کردن مو از دو ماده شیمیایی پایه استفاده می شود : ماده شیمیایی اول « پیروکسید هیدروژن » یا « اکسیدان » نام دارد. از این ماده به منظور حالت گرفتن مو و تثبیت رنگ مو استفاده می شود . استفاده زیاد از اکسیدان ، منجر به خارج شدن سولفور مو می شود .

از دست رفتن سولفور مو نیز منجر به زبری و نازکی تارهای مو می شود. ماده شیمیایی دیگر برای رنگ مو آمونیاک نام دارد. ایناین ماده قلیایی، در پی ترکیب شدن اکسیدان با رنگ اولیه مو به دست می آید . و این ماده به صورت کاتالیزور عمل کرده و رنگ موها را روشن می کند. همچنین آمونیاک موجب جدا شدن کوتیکول و نفوذ رنگ به درون پوسته مو میشود.

انواع رنگ مو شیمیایی

رنگ مو

امروزه رنگ مو در بازار بسیار متنوع است ، و برای موهای مختلف ، رنگ مو متفاوت است . اگر دقت کنید ، می توانید رنگ موی مناسبی را برای موهای خود تهیه کنید . باید توجه کنید که شما باید با آگاهی کامل رنگ موی مناسب برای موهایتان را انتخاب کنید . چرا که ناآگاهی می تواند به موهای شما صدمه بزند . محصول انتخاب شده ، تعیین کننده چگونگی واکنش پیروکسید هیدروژن و آمونیاک با موهای سر می باشد . در ادامه ی این مقاله چند نوع رنگ مو را به شما معرفی خواهیم کرد .

رنگ موی نیمه دائمی

این نوع از رنگ مو ، رنگ را به لایه ی بیرونی مو ، بدون تغییر در حالت طبیعی مو اضافه می کند . رنگ مو متشکل از یکسری مولکول های زبر می باشد . باین مولکول ها ، بعد از چند بار شستشوی مو ، از غلاف تار مو جدا می شوند . این نوع رنگ مو بعد از مدتی و شستشو با شامپو از بین رفته و رنگ خود را از دست می دهد .
رنگ موهای نیمه دائمی، به دلیل عاری بودن از ترکیبات آمونیاک و پیروکسید هیدروژن باعث روشن یا بی رنگ شدن موها نمی شوند .

رنگ موی موقت

این نوع رنگ مو ، بعد از مدتی شستشو با شامپو تاثیرخود را از دست می دهد. مولکولهای این نوع رنگ غلاف دور تار مو را پوشانده و به درون پوسته آن نفوذ می کنند. سپس در جایی که مولکول های رنگدانه طبیعی قرار دارند ساکن می شوند.

آمونیاک موجود در رنگ موی موقت به اندازه ای نیست که باعث روشن شدن یا بی رنگ شدن رنگدانه طبیعی شود . همچنین مقدار پیروکسید هیدروژن موجود در آن هم بسیار کم می باشد . با این حال ، این نوع رنگ مو ، موهای سفید را پوشش می دهد.

رنگ موی دائمی

از این نوع رنگ مو برای ایجاد تغییرات کلی در شکل ظاهری استفاده می شود . این نوع رنگ مو ، باعث بور شدن موهای سیاه شده و یا برعکس . در رنگ مویدائمی، از آمونیاک و نیز پیروکسید هیدروژن برای رنگ کردن مو استفاده می شود . مولکولهای موجود در این نوع رنگ مو به پوسته مو وارد شده و با شستشوی سر از بین نمی روند .
این نوع رنگ مو با تاثیر گذاشتن بر روی رنگدانه های مو ، آن ها را روشن تر می کند. و دلیل متفاوت بودن یک رنگ مو در بین موهای افراد مختلف همین موضوع است . برای خارج شدن رنگ از ریشه مو ، و ظاهر شدن رنگ طبیعی مو بر روی پوست سر حدود چند هفته زمان لازم است .

رنگ کردن موها در دوران بارداری ممنوع

رنگ کردن موها در دوران بارداری ممکن است ، به جنین صدمه بزند . درست است که هنوز تحقیقات در این زمنیه تکمیل نشده است . ولی به دلیل اینکه جنین در سه ماهه ی اول بسیار حساس بوده و رنگ مو ، از طریق پوسته ی سر جذب می شود ، ممکن است به جنین صدمه بزند . لذا توصیه بر این است که در دوران بارداری از رنگ کردن موها خودداری شود .

آیا رنگ کردن به موها آسیب می رساند ؟

رنگ کردن اگر به تعداد دفعات مکرر انجام شود ، ممکن است به موها صدمه بزند .  و به مرور جنس موها خراب می شود . در واقع عارضه ای که رنگ کردن موها به دنبال دارد ، همان خراب شدن جنس موها است ، وگرنه رنگ کردن موها باعث ریزش موها نمی شود . اگر رنگ کردن سالی بیش از ۵ بار انجام شود ، موها حالت مرده پیدا کرده و شادابی و طراوت خود را از دست می دهند ، و امکان پیدایش موخره وجود دارد .

انتخاب رنگ مو

انتخاب رنگ موی مناسب

اولین اقدام قبل از شروع به رنگ کردن موها ، پیدا کردن رنگ موی مناسب است . این کار خیلی راحت نیست . اگر شما رنگ موی دلخواهتان را از روی کاتالوگ رنگ فروشگاه انتخاب می کنید ، باید بگوییم که اقدام اشتباهی انجام داده اید . شما بایستی رنگ مو را بر حسب رنگ طبیعی مو ، رنگ چشم و پوست خود انتخاب کنید. رنگ های موجود در کاتالوگ حاصل بازتاب نور از روی رنگدانه های رنگ شده می باشد . از این رو ، یک رنگ یکسان روی موهای مختلف نمودهای متفاوتی دارد. رنگ موی طبیعی و مصنوعی در زیر نور فلورسنت یا نور طبیعی آفتاب متفاوت به نظر می رسند .

برای درجه بندی سطح رنگ ها از شماره استفاده می شود . در میان رنگ ها ، رنگ شماره ده مو را روشن و شماره یک آن را تیره می کند. انعکاس نور از رنگ موی سیاه کمتر است ، این در حالی است که رنگ موی بور نور بیشتری را منعکس می کند . از این رو ، با روشن کردن رنگ موها ، هاله گرمی از رنگهای زرد و قرمز دور فرد دیده می شود .

در نطر داشته باشید که ترکیب رنگهای زرد و قرمز به جای تولید رنگ مورد دلخواه شما ، رنگ نارنجی را تولید خواهد کرد . برای افراد با پوست گندم گون و برنزه رنگهای شیری، گلبه ی، مسی، کرم نخودی، قهوهای، زرد سوخته، قهوهای مایل به قرمز، قهوهای مایل به طلایی، و رنگهای آبی، سبزآبی، فندقی، عسلی، سبز کاهویی و زرد رنگ های مناسبی می باشند . برای افراد با چشم های کهربایی یا به رنگ قهوه، رنگ موهای طلایی با هایلایت قرمز، قهوهای طلایی، قهوهای عسلی، فندقی، مسی و قهوهای سوخته مناسب است.

در افراد با پوست های روشن، هایلایت آبی قرمز و برای پوستهای صورتی و سرخ، رنگ کرم گلی، زیتونی تیره و قهوهای تیره با سایه آبنوسی جلوه خاصی ایجاد خواهد کرد. برای افراد با چشمهای آبی روشن، آبی خاکستری، آبی تیره، سبز تیره، قهوهای و مشکی، بهترین رنگ مو ارغوانی با هایلایت شرابی، پلاتینی، خاکستری، قهوهای، قهوهای تیره، مشکی و شیری است.

در انتخاب رنگ مو عوامل مختلفی همچون مرغوبیت رنگ، سلیقه و خواسته شما و ارایشگر شما و مدت زمانی که می خواهید آن رنگ مو روی موهایتان باقی بماند دخالت دارد .

اکثر بانوان ، در ایتدا از رنگهای تیره استفاده می کنند و هر بار، رنگ یک درجه روشن تر از قبل را انتخاب می کنند . اگر موهای سفید شما با رنگ موی انتخابی پوشش داده نشد ، این بار از رنگ مرغوب تر و یک درجه بالاتر از رنگ موی اصلی خود استفاده کنید .

قبل از گذاشتن رنگ ، موهایتان را خشک کنید ، زیرا رنگ موی مرطوب ، رقیق شده و در نتیجه رنگ مطلوب به دست نخواهد آمد .

رنگ مو ، در تابستان به علت تأثیرات مخرب نور خورشید و گرما ثابت باقی نمی ماند ، از این رو توصیه بر این است که ، برای درست کردن خلل و فرج مو و نرم کردن آن از نرم کننده استفاده کنید .

اگر موهای شما در برابر رنگ خیلی زبر و مقاوم است ، لازم است که قبل از اقدام به رنگ کردن موها ، از نرم کننده استفاده کنید . چراکه نرم کردن ، لایه های کوتیکول رنگ را بهتر جذب می کنند .

مواد شیمیایی موجود در استخر شنا ، رنگ مو را تغییر می دهند . از این رو توصیه می شود ، که هنگام شنا از کلاه استفاده کنید . برای حل این مشکل می توانید از شامپوهای براق کننده و شفاف کننده نیز بعلت ایجاد یک لایه روی مو استفاده کنید .

معمولا در بازار مواد ارایشی و بهداشتی دو نوع رنگ مردانه و زنانه وجود دارد . که بهتر است اقایان و خانمها از رنگ مو مناسب خود استفاده کنند .در بازار رنگ موهای شامپویی و رنگ موهای کرم مانند نیز وجود دارد که در مورد کاربرد انها می توانید از داروخانه و فروشگاه های مواد ارایشی و زیبایی و ارایشگاه زنانه و مردانه پرس و جو کنید.

برچسب ها: آرایش مو, آرایش و زیبایی, آرایشی, زیبایی مو, مو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.