کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

کلینیک لیزر موهای زائد , کلینیک جوانسازی پوست

لیزر موای زائد , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست با لیزر , تزریق ژل و فیلر , تزریق چربی , میکرودرم , هیدرودرم

واریس , علت , علائم | درمان واریس با لیزر

واریس , علت , علائم | درمان واریس با لیزر

واریس , علت به وجود آمدن بیماری واریس , علائم بیماری واریس | درمان واریس با لیزر , قیمت و هزینه درمان واریس با لیزر , لیزر درمانی برای بیماری واریس : در اثر لخته شدن خون در بدن که عامل لخته نیز گردش ناصحیح خون است این عامل باعث جمع شدن خون در سیاهرگ ها و در نتیجه تورم رگ ها می شود . در اثر متورم شدن رگ ها که قابل مشاهده است رگ های واریس پا گفته می شود هرچند رگ های واریس در قسمت های پا و ران بیشتر رایج است ولی امکان این نیز وجود دارد که در هر قسمت از بدن رخ دهد .

واریس

رگ های واریسی بزرگ هم قابل مشاده است یعنی در قسمتی که واریس وجود دارد با چشم دیده می شئود و قابل لمس , متورم , انحنایی , بزرگ و مسطح هسنتد . ( قطر این نوع واریس بیش از ۴ میلی متر است ). در سطح پوست رگ های واریس با مویرگ های نازک قرمز با که به رگ های عنکبوتی کوچک معروف است قابل رویت است . این رگ های کوتاه , نازک با شکل های خوشه ای و مارپیچ هستند و بیشتر اوقات قابل لمس نیستند . پزشکان بیشتر اوقات برای درمان چنین رگ های واریسی از لیزر استفاده می کنند .

ظاهر شدن رگ های واریس امکان دارد در تمام سنین ودربین تمام انسانها ( زن ومرد ) باشد . ولی بیشتر در خانوم هایی که به تازگی وزن حمل کرده اند ودر افراد با سن بالا نمایان می شود . این توضیح هم الزامی است که بیماری واریس یک بیماری بسیار رواج یافته وبه دلیل افزایش یافتن سن و سوابق خانوادگی ارتی می تواند که در مبتلا شدن به این مشکل تاثیر گذار باشد .

دیگر عامل هایی که خطر نمایان شدن رگ های واریس را بیشتر می کند عبارتند از:

  • نداشتن تحرک در زندگی
  • افزایش یافتن وزن
  • حاملگی
  • ایستا ماندن به مدت طولانی

متخصصین مجرب ما بعد از بررسی وعلائم بیماری در کلینیک لیزر مونالیزا بهترین درمان را به شما توصیه خواهند کرد .

علل بیماری واریس و درمان آن با لیزر

تا این لحظه دلیل اصلی سیاهرگ های عنکبوتی و واریس مشخص نشده است . نداشتن دریچه های سیاهرگ ویا ضعف آنها امکان دارد در برخی موارد گردش خون (جریان خون در رگ ها ) را با اختلال مواجه کرده ودر نتیجه باعث واریس پا می شود . رگ هایی که بزرگ می باشند دریچه های یک طرفه ای دارند . مسئولیت ویژه ی دریچه ها در سیاهرگ ها هدایت کردن خون وریدی به سمت قلب ومانه بازگشت مجدد واجماع آنها می باشد . بیشتر دریچه ها در سیاهرگ های رخنه کننده و بعضی از سیاهرگ های عمیق قرار می گیرند . از دیگر علت های اجماع شدن خون در رگ ها می توان به ضعف دیواره ی رگ ها اشاره کرد .

در مواردی امکان دارد کهدیواره های خونی ضعفتر از حالت طبیعی پیدا کرده ودرباعث می شود که حجم خون افزایش یافته ودر نهایت موجب واریس رگ ها می شود . بعضی از بیماری ها هم امکان دارد که باعث شکل گیری رگ های واریسی شوند . که این حالت به ندرت پیش می آید .

بیماری هایی که می توانند دلیل ییدایش رگ های واریس شوند شامل:

  • التهاب در رگ های خونی ( فلبیت ) لخته گی خون ویا هر نوع اختلال در جریان یافتن خون در رگ ها
  • ناهنجاری مادر زادی رگ ها

بیماری واریس یکی از پیشرفته ترین بیماری ها می باشد و در بیشتر وقت ها هم پیشگیری کامل این بیماری امکان ندارد . ولی در کل می توان با رعایت مواردی همچون حفظ کردن وزن طبیعی بدن , ورزش های منظم واستفاده از جوراب های محافظ می تواند بسیار مفید ونتیجه بخش باشد .

علائم واریس پا

بیماری واریس پا

واریس در بیشتر افراد بدون علائم فیزیکی می باشد . با این حال اکثر بیماران استرس نمایان شدن رگ های واریس و از دست رفتن زیبایی ظاهر پاهای خود می باشند . علائم رگ های واریس عبارتند از :

  • احساس درد
  • عضلات پا گرفته شود
  • خارش
  • تورم
  • وخستگی های پی در پی

در بیشتر افراد امکان دارد که احساس درد جزئی وفشار های وارده از رگ های واریسی در پا ها شاکی می باشند . از نشانه های رایج ولی بسیارشدید واریس پا خونریزی , ترومبوفلبیت ( تشکیل شدن لخته خون در رگ های واریسی ) زخم های پوستی , آماس پوستی با درد بسیار و درماتیت استازیس ( اگروما پوستی ) می باشند در بیماری واریس پا که فرد بیماری غالبا به مدت طولانی با آن دست وپنجه نرم می کند . امکان دارد ضایعات فیبروتیک و یا پیدا شدن زخم در پوست و باعث تغییراتی در پوست از جمله درخشانی نزدیک وریدهای پوستی مشاهده شود .با نمایان شدن همچین عوارض های به دست آمده از واریس پا باید در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه ودرمان های لازه صورت بگیرد .

درمان واریس با لیزر (لیزر درمانی) چه مزایایی دارد؟

احساس بهتر نسبت به درمان

با درمان شدن رگ های واریسی دیگر نیاز به استفاده کردن از کانسیلرها ( پوشاننده ی رگ ها ) نمی باشد ومی توان لباس های محبوب ودلخواه را به می توان با خیال راحت بر تن کرد . گرفتن وقت کمتر برای رفتن به بیرون و افزایش یافتن اعتماد به نفس از دیگر مزایای درمان واریس می باشد . یکی دیگزاز ویژگی های مهم درمان واریس این است شما هیچ وقت نگران دیده شدن رگ ها نخواهید بود در ضمن توجه هیچ کس هم به پاهای شما جلب نخواهد شد .

احساس درد کمتر.

زمانی که وجود رگ های واریسی موجب آزار شما می شوند می توان با درمان آنها از دردهایی که از واریس منشا می گیرند خلاص شد . در مواقع این چنینی متخصصان با استفاده از کمک سونوگرافی ناحیه هدف , تمامی رگ ها را تشخیص بررسی می کنند . که با کمک روش رگ های واریسی که قابل مشاهده از روی پوست می باشند بلافاصله از بین رفته ودرمان می شوند . بوسله ی این روش به جز رگ هایی که قابل مشاهده از روی پوست هستند وامکان دارد به عواملی قابل رویت نباشند هم با تمام رگ های واریسیس می توان درمان شوند .

خواب بهتر شب

اگر به دلیل پا درد تمام طول شب نمی توانید بخوابید و مایل هستید برای اینکه درد پاها کمتر شود به اطراف می چرخید و یا تکان می خورید احتمال دارد که مبتلا به سندروم پای بی قرار شده اید . به دلیل اینکه این بیماری باعث مداخله در خواب می شود از آن نیز به بیماری اختلال خواب هم نام می برند .

افزایش تحرک

غالبا رگ های واریسی به علت ایجاد تورم باعث می شوند که در حرکات طبیعی اختلال ایجا شود . بدین وسیله دامنه ی حرکت و فعالیت بیشتر افراد فعال غالبا به علت بروز رگ های واریسی در پا ها کاهش می یابد . رفع تورمی یکی از مزایای ذرمان واریس است که کاهش تحرک علت اصلی آن تشخیص داده شده , که نهایتا انجام کار ویا فعالیت هایی است که انسان قبل از اینکه مبتلا به بیماری واریس در زندگی شخصی و روزمره ی خود انجام می داد .

تشخیص بیماری واریس پا

یکی از روش های تشخیص و ارزیابی کردن رگ های واریسی معاینه کردن فیزیکی بیمار بوسیله پزشک متخصص می باشد . در مدت زمان جلسه معاینه امکان دارد با طرح کردن انواع سوالات در باره ی سوابق خانوادگی مبتلا به واریس , مدت زمانی که ابتلا شده اید , علائم ویا هرگونه نشانه هایی از حاد تر شدن و یا گسترش یافتن این بیماری درمان را شروع کند . قد , وزن و شرایط پزشکی دیگر بیمارنیاز است که کلا مورد ارزیابی قرار بگیرد . به جزء این برای اینکه بیماری دقیق تشخیص داده شود معاینه کلی ومعاینه بوسیله ی دست ( لمس رگ ) و بررسی کردن هرگونه خونریزی ویا زخم های موجود اکثرا اقداماتی است که در جلسه نخست معاینه صورت می گیرد .

ایستادن به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه باعث می شود که رگ های واریسی بیشتر مشاهده شود . این روش برای ارزیابی کردن رگ های واریسی کمک چشم گیری می کند و.سونوگرافی داپلکس تاثیر بسزایی در ارزیابی رگ های واریسی می تواند داشته باشد . ( اولترراسوندا ) ویا سونوگرافی برای اینکه پزشک بتواند رگ هایی که عیب پیدا کرده اند را تشخیص داده ورگ هایی را که نیاز به مداخله دارند را شناسلیی کند کمک ویژه ای می کند . بوسیله ی سونوگرافی دایلر ( روشی است که برای ایجاد کردن تصویر از رگ های خونی و هر گونه انسداد در جریان خون بکار گرفته می شود ) دمی توان اطلاعات زیاد و دقیقی از وضعیت رگ ها و جریان خون در در یچه های سیاهرگ رخنه کننده وبا عمق به دست آورد . این اطلاعات در مواقعی که به جراحی و یا سایر روش های درمانی نیاز است ضرورت دارند .

درمان واریس با لیزر

می توان سیاه رگ ها و رگ های واریسی را بوسیله ی تاباندن نور به دست آمده از لیزر در سطح پوست درمان کرد . انرژی به دست آمده ناشی از لیزر باعث می شوند که رگ های خونی کوچک در سطح پوست از بین بروند . نتایج به دست آمده در بین بیماران متغییر می باشد و برای به دست آوردن نتیجه ی مطلوب و دلخواه لمکان دارد به درمان های متعدد نیاز باشد .

از آنجایی که لیزر تراپی بدون تزریق سوزن وکاتتر صورت می گیرد در قیاس با روش هایی همچون اسکلروتراپی و خارج کردن رگ ها واریسی بوسیله ی جراحی کم تهاجمی تر می باشد . تغییر رنگ پوست موقتی یکی دیگر از مشکلاتی است که امکان دارد فرد در موقع درمان با لیزر با ان مواجه گردد . ممکن است رگ های واریسی بزرگ تر بوسیله ی روش اندوونوس یا جراحی لیزر درمان شوند . در این روش یک لوله ی بزرگ که کاتتر نام دارد به داخل ورید منتقل می کنیم .

درمان واریس با لیزر

درمان واریس چگونه انجام می شود؟

درمان وریدی لیزر که با بی حسی موضعی ودر مطب دکتر صورت می گیرد بیشتر از ۱ ساعت به زمان نیاز دارد . در مدت زمان این روش درمانی پرتو های تمرکز یافته در نور لیزر رگ هایی که عیب و تحت درمان می باشند را مورد هدف قرار ذاذه و به دلیل اینکه نور به طور متمرکز می باشد باید مواظب بود تا اینکه آسیبی به پوست , بافت ورگ های اطرف وارد نشده باشد . گرمای که بوسیله ی استفاده از لیزر تولید می شود موجب از بین رفتن رگ ها می شود ودر مدت ۴ الی ۶ هفته این رگ ها معمولا جذب بدن شده واز بین می روند
بعد از درمان
اکثرا بیمار می تواند ۳۰ الی ۶۰ دقیقه پس از درمان راه برود و به فعالیت های خود ادامه بدهد . امکان دارد پا ها کمب کبود سده باشند که این کبودی پاها موقتی بوده و معمولا بعد از ۲ هفته ناپدید می شوند .

آیا در لیزر تراپی ( لیزر درمانی ) احساس درد وجود دارد ؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم ناحیه ی هدف را در لیزر درمانی بوسیله ی داروها بی حسی موضعی می شود . در طول زمان درمان وبه علت گرم شدن لیزر امکان دارد فرد احساس سوزش جزئی وبسیار خفیفی داشته باشد . خوشبختانه امروزه بیشتر لیزر ها از سیستم خنک کننده بهره می برند که از گرم شدن نوک لیزر پیشگیری کرده ومانع سوختگی .آسیب ناحیه ی هدف در زمان درمان می شود .

پیشگیری

امکان دارد در پیشگیری رگ های واریسی با روش های مختلفی از جمله بلند کردن پاها به طور متناوب , ایستادن به مدت طولانی و استفاده از جوراب های واریس صورت بگیرد . در ضمن به یاد داشته باشید که ورزش های منظم وکنترل کردن زن در این امر تاثیر میژه ای دارد . اقدامات یاد شده کمک یژه ای به پیشگیری ویا کند شدن سرعت برز رگ های واریسی می کند .

برچسب ها: بیماری واریس, پزشک لیزر, دکتر لیزر, لیزر تراپی, لیزر درمانی , لیزر تراپی , درمان بیماری با لیزر - لیزر لند, متخصص لیزر درمانی, واریس, واریس پا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.